اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

با حضور مسئولان و شاگردان استاد مولایی

بزرگداشت استاد مولایی در حسینیه‌ الزهرا(س) برگزار شد

مراسم بزرگداشت استاد ابراهیم پورفرزیب (مولایی) بعد از ظهر امروز با حضور مسئولان قرآنی و شاگردان استاد در حسینیه الزهرا(س) برگزار شد.

بزرگداشت استاد مولایی در حسینیه‌ الزهرا(س) برگزار شد

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس مراسم یاد‌بود زنده‌یاد استاد ابراهیم پور‌فرزیب (مولایی) بعد از ظهر امروز چهارشنبه 29 مهر‌ماه 1393 با حضور اساتید، قاریان، حافظان و مسئولان قرآنی کشور در حسینیه الزهرا(س) برگزار شد.

در این برنامه افرادی مانند؛ کریم منصوری، لاله افتخاری، محمد‌رضا پورزرگری، رحیم خاکی، منصور‌ قصری‌زاده، سید‌علی مقدم، امیر‌محمود کاشفی، ولی یاراحمدی، علی‌اکبر حنیفی، محمد‌حسین سبز‌علی، حسن گروسی، یوسف افراش، رحیم قربانی و جمعی از قاریان و حافظان قرآن کریم حضور داشتند.

بنا بر این گزارش این مراسم با تلاوت «کریم منصوری» قاری بین‌المللی قرآن کریم آغاز شد و اجرای آن را «سید‌عباس میرداماد» برعهده داشت.

پخش نما‌هنگی از زندگی استاد شامل سخنان وی در سال 1385 در شورای عالی قران و سخنان مقام معظم رهبری از دیگر آیتم‌های این برنامه بود.

در این برنامه «محسن باد‌پا» از شاگردان استاد مولایی متنی را به یاد استاد قرائت کرد که بخشی از آن به شرح ذیل است:

نام استاد مولایی برای شاگردان به معنی تلاوت شایسته قرآن، احترام به قرآن و احترام به اهل قرآن است. 

شیوه کاری، او را مولایی کرده بود. مولا یعنی شخصیتی که هم خود قابل احترام است و هم برای دیگران احترام قائل است. او بیش از همه برای اصل قرائت قرآن احترام قائل بود.

او به فرموده حضرت امام خامنه‌ای اکبر‌القراء بود یعنی بزرگ قاریان و پدر قاریان. نه اینکه قاری بزرگی باشد، چرا که صدای با عزمتش قرآنی بود اما کار حرفه‌ای قرائت را بر نمی‌تابید.

او بزرگ قاریان بود، اگر تجوید کم داشتند جزوه و کتاب می‌نوشت، اگر اختلاف قرائت کم داشتند کتاب کاربردی آماده می‌کرد، اگر حفظ قرآن کمبودشان بود شروع به تربیت حافظان قرآن می‌کرد. او بنیانگذار بود.

اگر تشویق و احترام لازم بود چنان تشویق می‌کرد که شاگرد گمان می‌کرد که پاره تن استاد مولایی است. اگر محبت لازم بود سی شب ماه رمضان پای رحل قرآن زانو می‌زد و قرائت همه را می‌شنید. او دعوت قاریان را رد نمی‌کرد و ساعت‌ها در آلودگی هوا راه را می‌پیمود و خودش را می‌رساند.

او پرچمدار قرائت بود، پرچمی که اولیاء و امامان زیر آن بودند. بیش از همه قرآن قرائت می‌کرد و جلسه‌اش مانند بهشت بود که درختانش قراء، چشمه و نهرش شور و شوق قرآنی و آیات قرآن گلهای این بهشت بود.

ما شاگردان پای رحل استاد آموختیم که باید به اصل برگردیم، یعنی قرائت قرآن اصل است و یک عبارت مستقل، قرائت را محور همه کار‌ها قرار دهیم، اما بهتر بگویم معنی قرآن را بفهیم تا قرآن بخوانیم، حفظ کنیم تا قرآن بخوانیم، به قرآن عمل کنیم تا قرآن بخوانیم.

پرچمدار قرآن در کشور مقام معظم رهبری است و از 40 سال پیش تاکنون فقط دو شخصیت قرائت قرآن را اهم کار‌ها برای تبلیغ اسلام می‌دانستند. یکی آقا و دیگری استاد مولایی. استاد مولایی بود که دیدار ما قرآنیان با آقا را محقق کردند.

از تواضع استاد مولایی همه خبر دارند او سحر‌های ماه رمضان بچه‌ها را به نماز شب و استغفار دعوت می‌کرد.

به گزارش فارس، تلاوت «محمد‌رضا پورزرگری» و ذکر مصیبت اهل‌بیت(ع) توسط «جمشیدی» از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. قرائت اذان مغرب به افق تهران توسط «علی فربین» و اقامه نماز مغرب پایان بخش برنامه بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول