اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

خاطره‌گویی موسوی‌بلده در فراق استاد مولایی

علت جذابیت جلسات استاد «مولایی»/ محلی برای تلاوت قاریان مصری

استاد پیشکسوت قرآن، سطح علمی بالا و تسلط به قرائات مختلف را از مهم‌ترین عوامل جذابیت جلسات استاد «مولایی» برشمرد و گفت: قاریان برجسته مصری نیز در این جلسات حاضر شده و تلاوت می‌کردند که بسیاری از آنها ضبط شده‌ است.

علت جذابیت جلسات استاد «مولایی»/ محلی برای تلاوت قاریان مصری

«محسن موسوی‌بلده» استاد پیشکسوت قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به فعالیت‌های ارزشمند استاد «مولایی» در عرصه‌های مختلف قرآنی، اظهار داشت: ایشان تلاوت قرآن که به صورت سنتی در کشور صورت می‌گرفت را متحول ساخت به طوری که قرائت قرآن در ایران پس از فعالیت‌های این استاد بزرگوار در سطح جهان اسلام شناخته شد.

استادی که به احترام مرحوم «مولایی» جلسات قرآنش را تعطیل می‌کرد

وی با بیان اینکه استاد «مروت» و «مولایی» بنیانگذاران شیوه نوین تلاوت در ایران بودند، تصریح کرد: مرحوم مولایی سال‌ها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی جلسات قرآنی برگزار می‌کرد که پس از مدتی استاد مروت نیز همراه با ایشان به برگزاری جلساتی برای ارتقای دانش قرآنی مردم می‌پرداخت. من نیز در ابتدا در کلاس‌های استاد مروت شرکت می‌کردم اما پس از مدتی استاد مروت ما را تشویق به شرکت در جلسات قرآن مرحوم مولایی کرد و از همان زمان ما با این استاد مسلط به قرآن کریم آشنا شدیم و پیوسته در جلسات ایشان شرکت می‌کردیم.

موسوی‌بلده با اشاره به اینکه استاد مولایی شخصیتی فعال و پرکار بود، گفت: در جلسات قرآن استاد مولایی در ماه مبارک رمضان، شور خاصی برپا بود به طوری که حتی استاد مروت نیز به احترام ایشان جلسات خود را در ماه مبارک رمضان تعطیل می‌کرد و در جلسات پیر قاریان ایران حضور می‌یافت. قاریان برجسته مصری نیز در این جلسات حاضر می‌شدند و به قرائت قرآن می‌پرداختند به طوری که بسیاری از تلاوت‌هایی که هم‌اکنون از اساتید برجسته مصری داریم در جلسات استاد مولایی ضبط شده‌اند.

تربیت 10 ها استاد موفق قرآن حاصل تلاش استاد «مولایی» است

این استاد قران کریم که سال‌ها در جلسات مرحوم مولایی به یادگیری فنون تلاوت پرداخته است، خاطر نشان کرد: ایشان با مهربانی و سعه صدری که برای تربیت فعالان قرآنی داشتند، تمامی افراد را جذب فعالیت در این عرصه می‌کردند. استاد مولایی در عمر پربرکت خود با تشویق شاگردانش اساتید بزرگی همچون «شهریار پرهیزکار»، «محمدرضا خرمیان»، «عباس امام‌جمعه»، «علی سیاح‌گرجی» و «عباس میرداماد» را تربیت کرده است.

موسوی‌بلده با اشاره به دلایل جذابیت کلاس‌های استاد مولایی، تصریح کرد: سطح علمی بالا، تسلط به قرائات مختلف و همچنین اخلاق‌مداری استاد مولایی، شور و جذابیت خاصی به جلسات قرآن می‌داد. فقدان این استاد برجسته کشور ضایعه‌ای بزرگ برای جامعه قرآنی کشور است که امیدوارم شاگردان ایشان با قدم نهادن در جای پای استاد مولایی بتوانند اساتید موفقی نیز تربیت کنند.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول