اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

از سال ۲۰۱۶

اعضای مرکوسور خودروهای پلاک مشترک خواهند داشت

وسایل نقلیه کشورهای عضو بازار مشترک جنوب (مرکوسور) از سال ۲۰۱۶ پلاک‌هایی مشترک با آرم این سازمان را استفاده خواهند کرد.

اعضای مرکوسور خودروهای پلاک مشترک خواهند داشت

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، کشورهای عضو بازار مشترک جنوب (مرکوسور) در«بوینس آیرس» پایتخت آرژانتین تصویب کردند که یک مدل پلاک مشترک برای ماشین‌های 5 کشور عضو این سازمان یعنی آرژانتین، برزیل، پاراگوئه، اروگوئه و ونزوئلا مورد استفاده قرار بگیرد، این اقدام از سال 2016 عملی خواهد شد.

خبرگزاری «ته‌لام» در این خصوص نوشت: طبق بیانیه وزارت امور خارجه آرژانتین، سیستم جدید که استفاده اجباری از پلاک مشترک برای وسایل نقلیه کشورهای عضو «مرکوسور» را به همراه دارد، اجازه می‌دهد که میلیون‌ها اتومبیل بتوانند آزادانه در تمام ایالت‌های 5 کشور عضو «مرکوسور» تردد کنند.

پلاک جدید زمینه‌ای به رنگ سفید دارد و اعداد و حروف روی آن به رنگ سیاه نوشته شده‌اند، نوار آبی رنگی در بالای پلاک به چشم می‌خورد که آرم «مرکوسور» و همچنین نام و پرچم کشور مورد نظر روی آن حک شده است.

نام مرکوسور ثبت شده روی این پلاک دارای 400 میلی‌متر طول و 130 میلی‌متر ارتفاع می‌باشد، همانند اندازه نام اتحادیه اروپا روی پلاک‌های ماشین‌های کشورهای عضو این اتحادیه.

با اقدام جدید «مرکوسور» اتومبیل‌های آرژانتین، برزیل، پاراگوئه، اروگوئه و ونزوئلا از سال 2016 با پلاکی مشترک در آمریکای لاتین عبور و مرور خواهد کرد و این مسئله در واقع نماد تعمیق روند یکپارچه‌سازی و اتحاد در این منطقه و در بین ملت‌هایشان است.

به گزارش فارس، «مرکوسور» یک معاهده تجارت منطقه‌ای است که در سال 1991 براساس قرار داد «آسونسیون» پایتخت پاراگوئه میان کشور‌های برزیل،آرژانتین، اروگوئه و پاراگوئه تأسیس شد.

دولت ونزوئلا نیز در ژوئن 2006 قرارداد عضویت در مرکوسور را به امضا رسانده که در سال 2012 به طور رسمی به این گروه ملحق شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول