اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تلاش صندوق کرکس برای بسته شدن شرکت نفتی «وای پی اف» آرژانتین

صندوق کرکس طی اقداماتی در تلاش است تا ارزش سهام شرکت نفتی «وای پی اف» آرژانتین را کاهش داده و در نهایت موجب بسته شدن این شرکت شود.

تلاش صندوق کرکس برای بسته شدن شرکت نفتی «وای پی اف» آرژانتین

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، روزنامه «تیمپو» آرژانتین با انتشار مقاله‌ای نشان داد که صندوق پول «اورلیوس» کرکس‌ها به رهبری «مارک برادسکی» با انجام اقدامات سوداگرانه و استفاده از ابزارهای فرا بورسی از 3 ماهه اول سال 2014 و با خریداری قرارداد اختیار فروش سعی دارد تا با کاهش ارزش سهام شرکت نفتی «وای پی اف» آرژانتین، سود و منافع بیشتری را به دست آورد.

این مقاله همچنین بیان می‌کند که صندوق‌های تأمینی همواره مخالف سرسخت حل اختلافات و درگیری‌ها از راه مذاکره هستند و به دنبال انجام اقدامات سوداگرانه‌ای می‌باشند که منفعت و سود فراوانی را نصیب آن‌ها گرداند.

بر اساس آخرین بیانیه ارائه شده توسط صندوق کرکس در 30 ژوئن، این صندوق هنوز هم ابزار قرار داد اختیار فروش را در کنترل خود داشته و آماده فعال‌سازی آن است در حالی که اگر امروز فعال شود خودداری از فروش باعث از دست رفتن سود زیادی از این صندوق می‌شود.

ابزار قرار داد اختیار فروش یک مشتق مالی است که اغلب به عنوان گزینه‌ای برای فروش اوراق قرضه و یا یک سهم شناخته می‌شود؛ اگر یک فرد دارای یک سهم در شرکت نفتی «وای پی اف» آرژانتین باشد و بخواهد در یک دوره زمانی مشخص مثلا 30 نوامبر 2014  آن را بفروشد ابزار قرارداد اختیار فروش به دارنده حق می‌دهد که مقدار معینی از دارایی مندرج در قرارداد را با قیمت توافقی در آن دوره زمانی مشخص بفروشد و خریدار قرارداد اختیار فروش این مسئله را پیش‌بینی می‌کند که قیمت در آینده کاهش خواهد یافت.

«اورلیوس» قرارداد اختیار فروش 300 هزار سهم شرکت نفتی «وای پی اف» آرژانتین را در 3 ماهه اول سال جاری خریداری کرده که در مجموع 9.8 میلیون دلار است یعنی هر سهم برابر با 32.68 دلار می‌باشد.

این مقاله منتشر شده در روزنامه «تیمپو» همچنین نشان می‌دهد پایین‌ترین قیمت سهم در روز اتمام قرارداد بیشترین سود را برای «اورلیوس» به ارمغان می‌آورد.

سهام شرکت نفتی «وای پی اف» آرژانتین در خارج از این کشور افزایش داشته و در حال حاضر 33.72 دلار داد و ستد می‌شود که در مقایسه با اوایل ماه فوریه که این سهام ارزشی برابر با 21.85 دلار داشتند، افزایش شدیدی را نشان می‌دهد و بیان کننده این است که تلاش صندوق کرکس در کاهش سهام این شرکت نفتی آرژانتین مثمرثمر نبوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول