اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

حجت‌الاسلام حشمتی در گفت‌وگو با فارس خبر داد

تولید فیلم و بازی قرآنی جزء مهم‌ترین برنامه‌های معاونت قرآنی ارشاد

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد، راه‌اندازی سامانه جامع قرآنی، فعال کردن بخش عترت، تولید فیلم و بازی قرآنی و توجه بیشتر به فعالیت‌های قرآنی استان‌ها را جزء مهم‌ترین برنامه‌های قرآنی وزارت ارشاد اعلام کرد.

تولید فیلم و بازی قرآنی جزء مهم‌ترین برنامه‌های معاونت قرآنی ارشاد

حجت‌الاسلام «محمدرضا حشمتی» معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به برنامه‌های نیمه دوم سال جاری معاونت قرآن و عترت، اظهار داشت: معاونت قرآن و عترت با توجه به مسئولیتی که بر عهده دارد، می‌تواند نقش مؤثری در ترویج فرهنگ قرآنی ایفا کند؛ بر همین اساس ما سعی داریم با برنامه‌ریزی مدون، گامی در جهت گسترش امور قرآنی در کشور برداشته باشیم.

راه‌اندازی سامانه جامع قرآنی موجب ارتقای فعالیت‌ها می‌شود

وی راه‌اندازی سامانه جامع قرآنی را از مهم‌ترین فعالیت‌های اثرگذار معاونت قرآن در سال جاری عنوان کرد و گفت: سامانه جامع قرآنی را تا پایان سال راه‌اندازی می‌کنیم چرا که معتقدیم این سامانه می‌تواند با ایجاد همدلی بیشتر در بین جامعه قرآنی سبب ارتقای فعالیت‌های قرآنی شود.

معاون قرآنی وزیر ارشاد با بیان اینکه امسال همگام با معاونت سینمایی ارشاد از تولید فیلم و سریال‌های قرآنی حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: امسال در کنار حمایت از فیلم‌های قرآنی قصد داریم یک بازی رایانه‌ای در حوزه قرآن نیز تولید کنیم تا از این طریق افراد را از همان دوران کودکی با قرآن آشنا کنیم.

حجت‌الاسلام حشمتی با اشاره به اینکه دنیای غرب با طراحی بازی‌های یارانه‌ای ذهن کودکان ما را به سمت فرهنگ خود سوق می‌دهد، ادامه داد: امسال با طراحی بازی رایانه‌ای جذاب در حوزه قرآن نخستین گام در جهت فرهنگ‌سازی قرآنی در بین کودکان را نهادینه می‌کنیم که امیدواریم سال آینده با برنامه‌ریزی‌های بهتر برای کودکان، افراد را به سوی انس با قرآن و توجه به مفاهیم الهی هدایت کنیم.

فعالیت‌های قرآنی در استان‌ها هدفمند می‌شوند

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با بیان اینکه امسال بعضی از طرح‌های قرآنی را در برخی استان‌های کشور اجرایی می‌کنیم، گفت: در سال جاری در برخی استان‌های کشور نمایشگاه قرآن برپا شد که خوشبختانه مورد استقبال نیز قرار گرفت به همین جهت سعی داریم برنامه‌های قرآنی در استان‌ها را فعال‌تر کنیم که برای تحقق این منظور، 30 درصد از بودجه معاونت قرآن ارشاد را به فعالیت‌های قرآنی استان‌ها اختصاص می‌دهیم تا بتوانیم امور قرآنی را در استان‌ها با قدرت بیشتری پیگیری کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه معاونت قرآن و عترت برای ماه‌های محرم و صفر و همچنین ربیع‌الاول، خاطر نشان کرد: ما در حوزه عترت(ع) نیز امسال برای ماه‌ ربیع‌الاول برنامه‌هایی در نظر گرفته‌ایم که پس از نهایی شدن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

فراخوان جشنواره آیات تا پایان سال جاری منتشر می‌شود

معاون قرآن و عترت ارشاد در رابطه با جشنواره آیات نیز گفت: برگزاری جشنواره آیات یکی از مصوبات معاونت قرآن و عترت ارشاد است به همین جهت در اجرای آن مُصّر هستیم و فراخوان آن را در ماه‌های آینده اعلام می‌کنیم اما به طور حتم اجرای آن به سال آینده موکول می‌شود.

حجت‌الاسلام حشمتی در ادامه با اشاره به بودجه قرآنی این نهاد، افزود: هم‌اکنون بودجه قرآنی از سوی دولت به حساب شورای توسعه فرهنگ قرآنی واریز شده است و مسئولان این شورا در حال بررسی برنامه‌های دستگاه‌ها برای تقسیم بودجه هستند.

وی با بیان اینکه معاونت قرآن وزارت ارشاد، حوزه گسترده‌ای است که برای اجرای وظایف محوله نیاز به بودجه دارد، تصریح کرد: بخش اول بودجه‌ای که برای اجرای امور پیشنهاد کرده‌ایم، 20 میلیارد تومان بوده است که این مبلغ طبق برنامه‌ریزی‌ها باید به صورت نقدی و در یک وعده تعلق گیرد که امیدواریم به طور تمام و کمال محقق شود.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول