اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

تلاوتی از «شحات انور»/ اثبات همراهی «دین و سیاست»+دانلود

«شحات محمد انور» قاری نامداری است که پس از وی فرزندانش راه پدر را در پیش گرفتند و در جهان اسلام به شهرت رسیدند؛ در این گزارش تلاوتی را از آن مرحوم خواهیم شنید که محتوای آن مبین پیوستگی و همراهی «دین و سیاست» است.

تلاوتی از «شحات انور»/ اثبات همراهی «دین و سیاست»+دانلود

خبرگزاری فارس- گروه فعالیت‌های قرآنی: «شحات محمد انور» قاری فقید مصری در تاریخ 1 ژوئیه 1950 در قهلیه مصر به دنیا آمد. وی در همان بدو تولد پدرش را از دست داد اما پس از چندی به آموختن قرآن کریم مشغول و در 8 سالگی حافظ کل قرآن شد.

شیخ شحات‌محمد انور در 23 دی‌ماه 1386 برابر با 2007 میلادی در سن 58 سالگی بر اثر بیماری کبد درگذشت.

 

 

حضرات داود و سلیمان علیهماالسلام بر اثر آمادگى محیط فکرى و اجتماعى بنى‌اسرائیل در آن زمان، توفیق یافتند دست به تأسیس حکومت عظیمى بزنند و آئین الهى را با استفاده از نیروى حکومت، گسترش دهند.

این نشان می‌دهد که اگر دعوت‌کنندگان الهى، توفیقى براى تشکیل حکومت بیابند تا چه اندازه مشکلات حل مى‌شود و راه آنها صاف و هموار مى‌شود.

بر خلاف آنچه بعضى از کوته‌بینان مى‌اندیشند، دین مجموعه‌اى از اندرزها، نصایح و یا مسائل مربوط به زندگى شخصى و خصوصى نیست. دین مجموعه‌اى از قوانین حیات و برنامه فراگیرى است که تمام زندگى انسان‌ها مخصوصاً مسائل اجتماعى را در بر مى‌گیرد.

بعثت انبیا براى «اقامه قسط و عدل» است.

دین براى گسستن زنجیرهاى اسارت انسان و تأمین آزادى بشر است.

دین براى نجات «مستضعفان» از چنگال «ظالمان و ستمگران» و پایان دادن به دوران سلطه آنها است.

و بالاخره، دین مجموعه‌اى است از تعلیم و تربیت در مسیر تزکیه و ساختن انسان کامل.

بدیهى است این هدف‌هاى بزرگ، بدون تشکیل حکومت امکان پذیر نیست. چه کسى مى‌تواند با توصیه‌هاى اخلاقى، اقامه قسط و عدل کند و دست ظالمان را از گریبان مظلومان کوتاه سازد؟

چه کسى مى‌تواند زنجیرهاى اسارت را از دست و پاى انسان‌هاى در بند بردارد و بشکند، بى آن که متکى به قدرت باشد؟

و چه کسى مى‌تواند در جامعه‌اى که وسائل نشر فرهنگ و تبلیغ در اختیار فاسدان و مفسدان است، اصول صحیح تعلیم و تربیت را پیاده کند؟ و ملکات اخلاقى را در دل‌ها پرورش دهد؟

و این است که ما مى‌گوئیم: «دین» و «سیاست» دو عنصر تفکیک ناپذیر است، اگر دین از سیاست جدا شود، بازوى اجرائى خود را به کلى از دست مى‌دهد و اگر سیاست از دین جدا باشد مبدل به یک عنصر مخرب در مسیر منافع خودکامگان مى‌شود.

اگر پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله موفق شد این آئین آسمانى را با سرعت در جهان گسترش دهد، دلیل آن این بود که در اولین فرصت، دست به تأسیس حکومت زد و از طریق حکومت اسلامى هدف‌هاى الهى را تعقیب کرد.

بعضى از پیامبران دیگر نیز که چنین توفیقى یافتند، بهتر موفق به نشر دعوت الهى خود شدند، اما آنها که در تنگنا قرار گرفتند و شرایط به آنها اجازه تشکیل حکومت نداد موفق به کار زیادى نشدند.

شنیدن داستان زیبای حکومت سلیمان نبی علیه‌السلام با صدای دلنشین استاد مرحوم «شحات محمدانور» زیبایی افزون‌تری خواهد داشت که در ادامه شما را به شنیدن این تلاوت دعوت می‌کنیم.

 

 

تلاوت آیات 15 تا 44 سوره مبارکه «نمل»

دانلود

 

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول