اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

خشم مردم آرژانتین از پلاک خودروی خبرنگاران بی‌بی‌سی

آرژانتینی‌ها استفاده خبرنگاران بی‌بی‌سی از خودروی با پلاک «H982FLK» را که یادآور جنگ با انگلستان بر سر جزایر مالویناس می‌باشد به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

خشم مردم آرژانتین از پلاک خودروی خبرنگاران بی‌بی‌سی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، استفاده از خودروی با پلاک «H982FLK» توسط گروهی از خبرنگاران شبکه انگلیسی «بی‌بی‌سی» خشم مردم منطقه «تیررا دل فوئگو» واقع در آرژانتین را به همراه داشت، زیرا این خودرو برایشان یادآور جنگ انگلستان با آرژانتین بر سر جزایر «مالویناس» در سال 1982 میلادی (1361 هجری شمسی) می‌باشد.

خبرگزاری «ته‌لام» در این خصوص نوشت: «سزار گنزالس» رئیس مرکز کهنه‌سربازان «مالویناس» در «ریوگرانده» مرکز ایالت «تیررا دل فوئگو» ضمن اینکه این کار را مضحکه قرار دادن آرژانتینی‌ها دانست اعلام کرد که این یک اقدام تحریک‌آمیز و آشکار بود زیرا روی پلاک‌هایشان عدد 982 حک شده بود، سالی که جنگ را به راه انداختند؛ و همچنین حروف اف، ال و کی (FLK) مخفف «فالکلند» نامی که انگلیسی‌ها برای جزایر «مالویناس» گذاشته‌اند روی این پلاک‌ها به چشم می‌خورند.

در واکنش به این اقدام گروهی متشکل از سیاستمداران و کهنه‌سربازان این منطقه مقابل هتلی که گروه ‌بی‌بی‌سی در آن اقامت داشتند تجمع کردند و شعارهایی علیه سیاست‌های تجاوزگرانه مقامات انگلیسی سر دادند.

آرژانتینی‌های خشمگین به سوی خودروهای مذکور سنگ پرتاب کردند و خودروها به شدت آسیب دیدند؛ معترضین همچنین به علت توهین به قربانیان جنگ و سربازان کشورشان که جان خود را در این درگیری از دست دادند به آن‌ها لقب اشخاص غیر قابل‌قبول را دادند.

به گزارش فارس، مقامات انگلیس از سال 1833 میلادی (1211 هجری شمسی) جزایر «مالویناس» را که به آرژانتین تعلق دارد اشغال کردند و از آن زمان آن را به عنوان بخشی از سرزمین خود نگه داشته‌اند.

اختلاف بر سر این جزایر به یک رویارویی نظامی ببین 2 کشور تبدیل شد که بین 2 آوریل و 14 ژوئن سال 1982 (13 فروردین تا 24 خرداد 1361) رخ داد و مرگ 649 نظامی آرژانتینی، 255 انگلیسی و 3 شهروند عادی را به همراه داشت.

انگلیس با وجود تمام فراخوان‌های بین‌المللی، حل و فصل مناقشه بر سر جزایر «مالویناس» را نادیده می‌گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول