اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کتاب حق حاکمیت آرژانتین بر جزایر مالویناس منتشر شد

وزارت امور خارجه آرژانتین با انتشار کتابی در مورد حق حاکمیت آرژانتین بر جزایر مالویناس، انگلستان را کشوری با استکبار نظامی قلمداد کرد.

کتاب حق حاکمیت آرژانتین بر جزایر مالویناس منتشر شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، آرژانتین در پی اثبات ادعای خود پیرامون حق حاکمیت این کشور بر جزایر مالویناس و تلاش برای پایان سلطه‌گری انگلیس در این جزایر، کتابی را با این مضمون از سوی وزارت امور خارجه منتشر کرد؛ ادعایی که از سال 1960 با تصویب بیانیه مشهور استعمار‌زدایی مجمع عمومی سازمان ملل متحد شدت یافت.

خبرگزاری «ته‌لام» در این خصوص نوشت: «هکتور تیمرمن» وزیر امور خارجه آرژانتین در مورد انتشار این کتاب می‌گوید: کشور آرژانتین نسبت به باز پس‌گیری کامل جزایر مالویناس، جزایر جورجیای جنوبی، جزایر ساندویچ جنوبی و مناطق دریایی اطراف آن که تحت سلطه نیروی نظامی انگلیس قرار گرفته، خود را مسئول و متعهد می‌داند.

این کتاب به بررسی اختلافات آرژانتین و انگلیس در مورد حق حاکمیت بر جزایر مالویناس طی 50 سال گذشته می‌پردازد.

«دانیل فیلموس» دبیر مسائل مربوط به جزایر مالویناس در وزارت امور خارجه آرژانتین طی مصاحبه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: انگلیس نسبت به آرژانتین در مورد حل اختلاف بر سر حق حاکمیت جزایر مالویناس سیاستی مستبدانه را در پیش گرفته و به قطعنامه سازمان ملل متحد نسبت به ضرورت استعمار‌زدایی بی‌توجه بوده و همچنان به استکبار نظامی که از سال 1833 آغاز کرده و به اشغال مناطقی که به آن تعلق ندارد ادامه می‌دهد.

17 سرزمین غیر خود مختار تحت پوشش کمیته مبارزه با استعمار سازمان ملل متحد هستند که انگلیس اداره 10 مورد از این سرزمین‌ها را بر عهده دارد.

به گزارش فارس‌، جزایر مالویناس نزدیک به 2 قرن است که منشأ جنگ و درگیری بین آرژانتین و انگلیس می‌باشد؛ جنگی که در سال 1982 بر سر این جزایر رخ داد به کشته شدن 650 نظامی آرژانتینی و 255 نظامی انگلیسی انجامید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول