اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

طی سخنانی در سازمان ملل

رئیس جمهور هائیتی خواستار ایجاد اصلاحاتی در سازمان ملل و شورای امنیت شد

رئیس جمهور هائیتی در شصت و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل خواستار ایجاد اصلاحات لازم در این سازمان و همچنین افزایش تعداد اعضای ثابت شورای امنیت شد.

رئیس جمهور هائیتی خواستار ایجاد اصلاحاتی در سازمان ملل و شورای امنیت شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «میشل مارتلی» رئیس جمهور هائیتی طی سخنرانی خود در شصت و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در شهر نیویورک ضمن اعلام درخواست خود مبنی بر ایجاد اصلاحاتی در قوانین سازمان ملل و همچنین افزایش تعداد اعضای شورای امنیت تأکید کرد: حق مشارکت در امور بین المللی حق اساسی همه کشورهاست و صدای تمامی ملل باید از طریق این تریبون به جهانیان منتقل شود.

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: «مارتلی» در این راستا جهت حمایت از کشورهای در حال توسعه از جمله کشورهای منطقه آمریکای جنوبی که همواره اعتراض خود را از نابرابری‌های موجود در سازمان اعلام می‌کنند، یادآور شد که متأسفانه تنها 5 کشور در جهان (چین، روسیه، آمریکا، انگلیس و فرانسه) دارای حق «وتو» می‌باشند.

وی در ادامه اعتراضات خود ضمن اشاره به خشونت‌ها و جنایات موجود در جهان و نقش مؤثر سازمان ملل در رویارویی با آن‌ها خاطرنشان کرد که دنیا در حال دست و پنجه نرم کردن با فجیع‌ترین وقایع انسانی است و سازمان ملل در همین زمان تنها دژ محکم برای دفاع از حقوق بشر و احترام به آن به شمار می‌رود.

به اعتقاد رئیس جمهور هائیتی از میان تمامی موارد مورد بحث و قابل اهمیت در این مجمع، بحث تقویت قوای رهبری سازمان ملل در جهان دارای ارزش بیشتری می‌باشد چرا که به گفته وی در زمان وقوع یک بحران و به خطر افتادن ثبات و امنیت در جامعه بشریت تنها سازمان ملل است که می‌تواند راه حلی بی‌طرفانه را یافته و اجرا کند.

«مارتلی» در پایان به این مطلب نیز اشاره کرد که دولت هائیتی در مرحله خوبی از سامان دهی به اوضاع داخلی کشور است که خروج تدریجی نیروهای سازمان ملل از آن (به دلیل افزایش قوای نیروهای پلیس هائیتی) نشانگر همین مسئله می‌باشد.

به گزارش فارس، شصت و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه با برگزاری مراسم کوتاهی در «رز گاردن» در محوطه سازمان ملل به طور رسمی آغاز به کار کرد.

در این مجمع که سالی یک بار در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار می‌شود، رهبران جهان به بیان مواضع کشورهای خود و نظر ملت‌ها در خصوص آخرین تحولات بین‌الملل می‌پردازند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول