اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پروشنکو: فدراتیو شدن اوکراین امکان ندارد/ اوکراین کشوری یکپارچه باقی خواهد ماند

رئیس‌جمهوری اوکراین تاکید کرد این کشور استقلال و تمامیت ارضی خود را حفظ خواهد کرد، فدراتیو شدن اوکراین اصلا مطرح نیست بلکه صحبت صرفا از دادن اختیارات موقت و محدود به شوراهای محلی در دونتسک و لوهانسک است.

پروشنکو: فدراتیو شدن اوکراین امکان ندارد/ اوکراین کشوری یکپارچه باقی خواهد ماند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که مقامات کی‌یف حاضر به فدراتیوه شدن اوکراین نیستند و آنچه در حال حاضراز آن صحبت می‌شود، فقط اعطای اختیارات بیشتر به شوراهای محلی در مناطق دونتسک و لوهانسک (دون باس) در چارچوب طرح حل و فصل اوضاع در شرق کشور برای مدت 3 سال است.

پروشنکو در برنامه زنده شبکه «1+1» اوکراین گفت: «من به شما اطمینان می‌دهم که نه مسئله استقلال و نه مسئله تمامیت ارضی، هیچیک هرگز از دستور کار دولت اوکراین کنار گذاشته نمی‌شود. اوکراین یک کشور مستقل و یکپارچه باقی خواهد ماند و هرگز بصورت فدراتیو در نخواهد آمد. آنچه در حال حاضر ما از آن صحبت می‌کنیم، صرفا اعطای اختیارات محدود به شوراهای محلی در مناطق دونتسک و لوهانسک، آن هم بطور موقت و برای مدت 3 سال است تا اوضاع در شرق اوکراین سر و سامان یافته و در طول این مدت اصلاحات لازم در قانون اساسی کشور انجام شود.»

رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین در این برنامه اعلام کرد که توافقنامه مربوط به مشارکت با اتحادیه اروپا از اول ماه نوامبر (10 آبان) بطور کامل به حالت اجرا درخواهد آمد.

وی توضیح داد: «در این خصوص بازگشتی به عقب وجود ندارد. از اول نوامبر این توافقنامه بطور کامل به اجرا گذاشته خواهد شد. این اقدامات بدون هیچ تاخیری انجام خواهند شد. ما در جریان مذاکرات این حق را بدست آوردیم که از بازار داخلی خود دفاع کنیم.»

پروشنکو این توافقنامه را پیروزی بزرگی برای دیپلماسی اوکراین در راستای همگرایی به سمت اتحادیه اروپا و توسعه همکاری‌های تجاری-بازرگانی با کشورهای اروپایی توصیف کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول