اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزیر خارجه اکوادور اعلام کرد

اکوادور همکاری جنوب – جنوب را گسترش می‌دهد

اکوادور روابط تجاری بین کشورهای آفریقا و آمریکای جنوبی را در چارچوب همکاری جنوب – جنوب افزایش می‌دهد.

اکوادور همکاری جنوب – جنوب را گسترش می‌دهد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «ریکاردو پاتینیو» وزیر امور خارجه اکوادور طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که کشورش در سال 2016 میزبان نشست کشورهای آفریقا و آمریکای جنوبی خواهد بود، و در همین رابطه خاطرنشان کرد که همکاری جنوب – جنوب یک سیاست همبستگی و همراهی می‌باشد.

خبرگزاری «آندس» در این خصوص نوشت: وزیر امور خارجه اکوادور در خصوص تفاوت‌های بین همکاری جنوب – جنوب و سازمان‌های این چنینی که تنها به دنبال دست یافتن به قدرت‌های بیشتر هستند اعلام کرد که برخی به دنبال تقویت روابط برای ایجاد اتحاد و همبستگی هستند، و برخی دیگر در پی رواج سیستم سلطه می‌باشند.

وی از سویی دیگر بر نقش اکوادور در مبارزه با تغییرات آب و هوایی و حفاظت از ذخایر طبیعی این سیاره خاکی تاکید و از بین تدابیر اخذ شده در این راستا به ایجاد مراکز هیدروالکتریکی برای مقابله با آلودگی گاز اشاره کرد. 

انتقاد «پاتینیو» از سازمان ملل متحد

«پاتینیو» اذعان داشت که سازمان ملل متحد سیستم برابری را رعایت نمی‌کند، زیرا فقط کشورهای قدرتمند در شورای امنیت از کرسی‌های دائمی برخوردار هستند و ملت‌های با اقتصادهای در حال ظهور حذف می‌شوند.  

وی در این خصوص افزود: آمریکای لاتین و کشورهای حوزه کارائیب نیز باید در این نهاد نماینده داشته باشند؛ لزوما نباید فقط برزیل تنها نماینده آمریکای لاتین و کارائیب محسوب شود، و هر قاره باید از یک هیئت نمایندگی برخوردار باشد. 

انتخاب مجدد «رافائل کوره‌آ» رئیس جمهور اکوادور

وزیر امور خارجه اکوادور بیان کرد که اپوزیسیون این کشور نگران انتخاب مجدد «رافائل کوره‌آ» رئیس جمهور کشور می‌باشد، و به نظر می‌رسد که در حال راه‌اندازی کمپینی بزرگ جهت مقابله با انتخاب مجدد رئیس جمهور هستند؛ البته اگر حمایت مردم را به دست آورند می‌توانند تا هر زمان که بخواهند ریاست جمهوری را به دست بگیرند.

«پاتینیو» اعلام کرد در صورتی که رؤسای جمهور کشورهای آمریکای لاتینی مجددا انتخاب شوند از سوی ایالات متحد آمریکا دیکتاتور نام می‌گیرند، اما اگر خودشان این کار را انجام دهند عنوان تداوم ریاست جمهوری را به آن می‌دهند.

وی در این خصوص یادآور شد که در آمریکا سناتورهایی وجود دارند که طی مدت 40 سال همواره برای ادامه سمت خود انتخاب شده‌اند.

«ریکاردو پاتینیو» همچنین بیان کرد درصورتی که «کوره‌آ» نخواهد در انتخابات شرکت کند احتمال دارد خودش نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول