اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

هشدار رئیس جمهور اکوادور نسبت به برنامه‌های اپوزیسیون برای ایجاد بی‌ثباتی در این کشور

رئیس جمهور اکوادور ضمن هشدار نسبت به برنامه‌های اپوزیسیون برای ایجاد بی‌ثباتی از قبیل برگزاری تظاهرات‌های ضد دولتی که موجب ناامنی و اغتشاش در این کشور می‌شود از مردم خواست تا با اقدامات مخربانه این گروه مقابله کنند.

هشدار رئیس جمهور اکوادور نسبت به برنامه‌های اپوزیسیون برای ایجاد بی‌ثباتی در این کشور

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «رافائل کوره‌آ» رئیس جمهور اکوادور در مصاحبه‌ای مطبوعاتی ضمن اشاره به برنامه‌های مخرب گروه اپوزیسیون اعلام کرد: این گروه با هدف برگزاری تظاهراتی ضد دولتی در کیتو (پایتخت اکوادور) همانند آنچه که  در ونزوئلا رخ داد سعی در ایجاد ناآرامی و بی‌ثباتی در دولت و کشور اکوادور دارند.

خبرگزاری «آندس» در این خصوص نوشت: رئیس جمهور اکوادور افزود، ما با بی‌عدالتی‌ها و اقدامات مخربانه گروه اپوزیسیون مبارزه خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم این گروه به فعالیت‌های نامشروع خود در کشور ادامه داده و ایدئولوژی نادرست و مضر رهبران آن به مردم القا شود.

وی در همین راستا از مردم اکوادور خواست تا با افزایش حمایت از دولت، نشان دهند که با هر‌گونه مخالفت و ناآرامی از سوی اپوزیسیون مقابله خواهند کرد.

سازمان‌دهندگان این اعتراض‌ها در تلاش برای بی‌ثبات کردن دولت به وسیله متحد کردن راست‌گراها و چپ‌گراهای افراطی هستند و دلایل اپوزیسیون برای ایجاد تظاهرات در اکوادور موضوع انتخاب مجدد «کوره‌آ» به عنوان رئیس جمهور و مخالفت با سیاست کاری دولت وی می‌باشد.

گروه اپوزیسیون در انتقاد به عملکرد دولت «کوره‌آ» بیان  کرد که میزان دستمزدها در کشور نه تنها باید افزایش پیدا کند بلکه حداقل دستمزد‌ها در این کشور به بالاترین میزان خود در بین کشورهای منطقه آمریکای لاتین تبدیل گردد.

این در حالی است که «کوره‌آ» در دستور کار دولت تمامی شرکت‌ها را ملزم به اعلام سود‌شان و همچنین توزیع 15 درصدی آن در بین کارکنان کرده و از سویی دیگر نهادهای وابسته به مؤسسه تأمین اجتماعی را مسئول ارائه خدمات بازنشستگی به کارمندان خود می‌داند.

سال گذشته یک روزنامه نگار شیلیایی در مصاحبه با خبرگزاری «آندس» اعلام کرد: سازمان سیا برای قتل «کوره‌آ» و ایجاد بی‌ثباتی در کشور اکوادور در واکنش به تصمیم رئیس جمهور این کشور برای حذف یک پایگاه نظامی آمریکا از اکوادور و اعطای پناهندگی به جولیان آسانژ مؤسس سایت ویکی لیکس برنامه ریزی کرده است.

به گزارش فارس، در 30 سپتامبر سال 2010 (8 مهر 1389) مردم اکوادور شاهد شورش و توطئه نیروهای پلیس این کشور آمریکای جنوبی علیه دولت «رافائل کوره‌آ» بودند.

حادثه هنگامی رخ داد که فرماندهان شورشی پلیس علیه تصویب قانونی که از مزایا و حقوق آنها می‌کاهد و حتی دولت کوره‌آ نیز در مجلس با آن مخالف بوده دست به اعتراض زدند و هنگامی که رئیس جمهوری برای گفت‌وگو با آنها به پادگان رفت، او را ربوده و به مدت 12 ساعت در بیمارستان پلیس گروگان گرفتند. آنها سپس فرودگاه را بسته و اقدام به اغتشاش و ناآرامی در خیابان‌های «کیتو» و چند شهر دیگر کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول