اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس‌جمهور بولیوی: باید تبعیض‌ نژادی در برابر بومیان را ریشه‌کن کنیم

رئیس‌جمهور بولیوی در مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس جهانی بومیان در سازمان ملل متحد گفت: باید تبعیض نژادی در برابر بومیان را ریشه کن کنیم.

رئیس‌جمهور بولیوی: باید تبعیض‌ نژادی در برابر بومیان را ریشه‌کن کنیم

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «اوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی طی مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس جهانی بومیان در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک اعلام کرد: بومیان بایستی پیشتازان در عرصه تغییرات سازنده علیه تبعیض نژادی باشند؛ چرا که آن‌ها نیز مانند سایر انسان‌ها حق خوب زیستن را دارند.

خبرگزاری «ای بی آی» در این خصوص نوشت: «مورالس» تاکید کرد، به همراه تلاش‌های جهانی برای ریشه کن کردن تبعیض نژادی علیه بومیان، اقدام خواهم کرد.

«مورالس» طی سخنرانی خود در این مراسم متذکر شد که بومیان بایستی از لحاظ سیاسی از زیر سلطه امپراطوری‌ها آزاد شده تا بتوانند به آزادی اقتصادی نیز دست یابند.

رئیس جمهور بولیوی همچنین خواهان احترام به منابع طبیعی و مبارزه در برابر تغییرات آب و هوایی شد.

وی گفت: ما بومیان بایستی خوب زندگی کردن را آموخته و از حق خود در عرصه زندگی دفاع کنیم.

به گزارش فارس،‌ کنفرانس جهانی بومیان به رهبری «اوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی، در طول 69 جلسه و با حضور بسیاری از مقامات دولتی از سراسر دنیا در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، به منظور بررسی شکایات و مشکلات موجود در خصوص بومیان جهان صورت گرفته است.

پیشنهاد تشکیل این کنفرانس در سال 2008 از جانب دولت بولیوی مطرح شده که پس از طی مراحل تصویب اکنون در مرحله اجرا قرار گرفته است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول