اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تأکید آرژانتین در سازمان ملل بر ایجاد اصلاحات در سیستم مالی جهان

رئیس‌جمهور آرژانتین اعلام کرد که طی سخنرانی خود در شصت و نهمین مجمع سازمان ملل متحد بار دیگر خواستار ایجاد اصلاحاتی در سیستم مالی جهان خواهد شد.

تأکید آرژانتین در سازمان ملل بر ایجاد اصلاحات در سیستم مالی جهان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین اعلام کرد که طی هفتمین سخنرانی خود در شصت و نهمین مجمع سازمان ملل متحد بار دیگر تقاضای ایجاد اصلاحاتی را در سیستم مالی جهان از مقامات این سازمان خواهد داشت.

آرژانتین به دنبال تصویب قانونی جدید برای پرداخت بدهی‌هایش

خبرگزاری «ته‌لام» در این خصوص نوشت: بر اساس گزارشات موجود «فرناندز» قصد دارد در این سخنرانی از مراحل تصویب قانون جدید تجدید ساختار بدهی‌های دولتی در سازمان ملل به کمک 124 رأی موافق نیز سخن بگوید؛ قانونی که پیشنهاد اولیه آن از سوی «جی77+چین» و دولت آرژانتین بوده و آمریکا و انگلیس از مهمترین مخالفان آن محسوب می‌شوند.

اکنون نکته قابل توجه آن است که «فرناندز» در نشست قبلی سازمان ملل در سال 2013 نیز از نیاز کشورها به وجود قانونی جهانی و بین‌المللی در راستای مباحث مالی و اقتصادی سخن گفته بود.

وی طی سخنرانی خود در سال گذشته این طور بیان کرد که در این روزها شاهد سخنان جالبی از سوی «گروه بیست» در خصوص مالیات و جنبش‌های سرمایه‌داری هستیم اما باید با این نکته توجه کنیم که دنیا به قوانینی جهت ایجاد یک حکومت جهانی نیاز دارد.

وی در ادامه تأکید کرد که همه باید به حاکمیت دیگر کشورها احترام بگذارند و دخالتی در امور آن ها نداشته باشند.

«فرناندز» همچنین در سال 2013 پیرامون اقدامات ناعادلانه صندوق کرکس و نیاز آرژانتین برای یافتن راه حلی قانونی جهت برطرف شدن اختلافاتش با این صندوق نیز مطالبی را عنوان کرده بود.

رئیس جمهور آرژانتین در سال 2012 نیز در راستای مشکلات اقتصادی کشورش و نیاز جهان به اصلاحات اقتصادی سخنانی را بیان کرده بود که به شرح زیر می‌باشد:

وقتی از این مشکلات اقتصادی در جهان صحبت می‌کنیم در واقع در حال سخن گفتن از مسائل تجربی هستیم که نمونه بارز آن در آرژانتین قابل رؤیت است، مشکلاتی که به دلیل سیاست‌های نئولیبرال و نادرست واشنگتن طی این سال‌ها از مرزها عبور کرده و در سال 2001 به آرژانتین رسیده است.

«فرناندز» در ادامه سخنانش تأکید کرده بود که مدت‌هاست صندوق بین‌المللی پول قصد سازمان‌دهی کردن اقتصاد جهانی را دارد ولی از آن جایی که همیشه در حال رویارویی با بحرانی جدیدتر بوده در این امر ناموفق بوده است و این وظیفه تک تک کشورهاست که اعتراض و انتقاد خود را به صورت علنی نسبت به این موضوع اعلام کنند.

دولت آرژانتین از آن دسته دولت‌هایی است که همواره انتقاد خود را به مقامات صندوق بین المللی پول اعلام کرده است؛ برای مثال می‌توان به اظهارات «نستور کیرشنر» رئیس جمهور سابق آرژانتین در این خصوص اشاره کنیم که چندین‌بار در سازمان ملل ضمن انتقاد از سیاست‌های این صندوق و شرکت‌های چند جانبه اعتباری این هشدار را داده بود که کشورش پس از ورود به بحرانی اقتصادی در سال 2001 در آستانه ورود به ورشکستگی عظیم می‌باشد.

مالکیت آرژانتین بر جزایر مالویناس و اختلاف با انگلیس

«فرناندز» علاوه بر سخنرانی در رابطه با مسائل اقتصادی در نشست کنونی سازمان ملل صحبت‌هایی پیرامون مشکلات روز دنیا و جنگ و درگیری‌های ایجاد شده از سوی گروهک‌های تروریستی و همچنین بحث مالکیت جزایر مالویناس را در دستور کار خود قرار داده است.

دولت آرژانتین سالانه با حضور در مجمع سازمان ملل متحد با حضور سران این سازمان خواستار بحث در مورد مالکیت جزایر مالویناس با انگلیس می‌شود که همیشه با بی‌اعتنایی مقامات این کشور روبه رو شده است؛ آرژانتین قصد دارد به کمک حکمی از سوی سازمان ملل به این مشکل پایان دهد.

همکاری با جمهوری اسلامی ایران در مورد پرونده آمیا

از دیگر مسائل مورد توجه این کشور آمریکای جنوبی در این مذاکرات، همکاری ایران با دولت آرژانتین برای یافتن عاملان انفجار آمیا نیز می‌باشد.

در 27 تیر ماه 1373 ساختمان بزرگی در «بوینس‌آیرس» پایتخت آرژانتین که متعلق به یهودیان آرژانتین بود، هدف یک عملیات انفجاری قرار گرفته که منجر به کشته شدن 85 نفر و زخمی شدن بیش از 300 نفر می‌شود.

با گذشت چندین سال از این اتفاق، مدارک و شهادت‌های بسیاری علیه ایران مطرح شد که به آشکارترین شکل، جعلی و کذب بودن آنها مشخص گردید، اما باز هم تلاش‌ها برای گناهکار جلوه دادن جمهوری اسلامی در این ماجرا از جانب صهیونیست‌ها و عوامل آنها در آرژانتین متوقف نشده است.

به گزارش فارس،‌ سال‌هاست که آرژانتین به دنبال رفع مشکلات خود و بیرون کشیدن کشورش از بحران اقتصادی است.

سخنرانی و بیانات دولت این کشور در جوامع بین‌المللی یکی از مهمترین راه کارهای آن برای رسیدن به هدفش به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول