اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

فرانسه و آلمان خواهان پیوستن ارتش آزادی بخش ملی کلمبیا به مذاکرات صلح شدند

دولت‌های فرانسه و آلمان به منظور تسریع روند مذاکرات صلح دولت کلمبیا با نیروهای مسلح انقلابی (فارک) خواهان پیوستن ارتش آزادی بخش ملی به این مذاکرات شدند.

فرانسه و آلمان خواهان پیوستن ارتش آزادی بخش ملی کلمبیا به مذاکرات صلح شدند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، سفرای کشورهای فرانسه و آلمان از دولت کلمبیا خواستند تا به منظور تسریع روند مذاکرات صلح و پایان دادن به تنش‌های داخلی در کلمبیا، ارتش آزادی بخش ملی (ELN) را که دومین گروه بزرگ چریکی در این کشور است وارد این مذاکرات کنند.

خبرگزاری «ال‌تیمپو» در این خصوص نوشت: مذاکرات صلح بین دولت کلمبیا و ارتش آزادی بخش ملی از ماه ژانویه 2014 آغاز و جلسات رسمی این مذاکرات در ماه ژوئن در اکوادور برگزار شد که 2 هدف اصلی شامل رسیدگی به امور مربوط به قربانیان و حضور چریک‌های این گروه شبه نظامی در جامعه در دستور کار این جلسات قرار گرفت.

با وجود دستیابی به توافقاتی بین دولت کلمبیا و نیروهای «فارک» از ماه ژوئن، 5 روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا که به انتخاب مجدد مانوئل «سانتوس» منتهی شد، پیشرفتی در روند مذاکرات صلح صورت نگرفته است.

2 کشور فرانسه و آلمان از دولت کلمبیا خواستند تا با حضور ارتش آزادی بخش ملی به روند مذاکرات صلح با نیروهای «فارک» که از نوامبر سال 2012 در هاوانا درحال انجام است، تسریع بخشند.

«گونتر کینیز» سفیر آلمان در کلمبیا طی یک مصاحبه مطبوعاتی بیان کرد: بدون حضور ارتش آزادی بخش ملی در روند مذاکرات صلح دولت کلمبیا با نیروهای «فارک» پیشرفتی در این مذاکرات صورت نمی‌گیرد و به منظور ثمربخشی این مذاکرات حضور تمامی گروه‌های مسلح و چریکی لازم است.

«ژان مارک لافورت» سفیر فرانسه در کلمبیا پس از اظهارات «کینیز» پیرامون روند مذاکرات صلح اعلام کرد که با نظرات وی موافق است و از آن حمایت می‌کند.

به گزارش فارس، دولت کلمبیا و نیروهای مسلح انقلابی (فارک) مذاکرات صلح را از سال 2012 در هاوانا آغاز کرده‌اند؛ کوبا در تلاش است تا به این درگیری‌های شدید که بیش از 50 سال است کلمبیا گرفتار آن شده پایان دهد.

از زمانی که مذاکرات صلح بین نیروهای «فارک» و دولت کلمبیا آغاز شده خشونت‌ها نیز در این کشور ادامه داشته و 2 طرف حاضر به قبول آتش‌بس و پایان درگیری نیستند.

از زمان شروع درگیری‌ها بین «فارک» و دولت کلمبیا 220 هزار نفر کشته و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند.

دولت کلمبیا و ارتش آزادی بخش ملی تلاش‌هایی را در جهت برقراری آتش‌بس و پایان اختلافات با برگزاری جلسات مذاکرات صلح در ونزوئلا و کوبا بین سال‌های 2002 تا 2007 انجام داده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول