اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اهدای نشان افتخار کوبا به رئیس جمهور چین

دولت کوبا به دلیل نشان دادن اهمیت بالای روابط اقتصادی و دیپلماتیک خود با چین و تلاش برای تقویت هرچه بیشتر آن به رئیس جمهور این کشور نشان افتخار اهدا کرد.

اهدای نشان افتخار کوبا به رئیس جمهور چین

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین به همراه «رائول کاسترو» رئیس جمهور کوبا طی نشست اخیر خود در کاخ ریاست جمهوری کوبا واقع در «هاوانا» پایتخت این کشور جهت افزایش روابط دیپلماتیک خود به مذاکره پرداختند.

خبرگزاری «پرنسا‌لاتینا» در این خصوص نوشت: در پایان این نشست نشان افتخاری از جانب «کاسترو» به رئیس جمهور چین به منظور ادامه روابط گسترده‌تر اهدا شد.

«جین پینگ» که به منظور گسترش منافع اقتصادی و پیشرفت و توسعه کشور خود و کشورهای منطقه آمریکای لاتین راهی این سفر شده بود، طی نشست خود با «کاسترو» موفق به امضای چندین توافق‌نامه دیگر در زمینه‌های اقتصادی و تجاری نیز شد.

پس از اتمام مذاکرات رئیس جمهور چین طی یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد: این دیدار با هدف افزایش روابط دوستانه و اعتماد متقابل و گسترش همکاری انجام شده است؛ ما در آستانه ورود به مرحله جدیدی از روابط خود با کشورهای آمریکای لاتین شده‌ایم، این موضوع برای همه ما جای امید و پیشرفت خواهد داشت.

به گزارش فارس، کوبا آخرین مقصد رئیس جمهور چین بعد از سفر دوره‌ای‌اش به برزیل و ونزوئلا و آرژانتین در آمریکای لاتین محسوب می‌شود.

چین دومین شریک تجاری و سرمایه‌گذاری اقتصادی در زمینه‌های بیوتکنولوژی، کشاورزی، حمل‌و‌نقل، صنعتی، گردشگری و انرژی می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول