اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

پرداخت بدهی آرژانتین به دارندگان اوراق قرضه تا پایان ماه جاری

دولت آرژانتین اعلام کرد تا پایان ماه جاری، بدهی خود را به طلبکارانی که از قانون تجدید ساختار بدهی‌ها بهره‌مند شدند، پرداخت خواهد کرد.

پرداخت بدهی آرژانتین به دارندگان اوراق قرضه تا پایان ماه جاری

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «الکس کیسیوف» وزیر اقتصاد آرژانتین اعلام کرد بر اساس قانون پرداخت مستقل که پنجشنبه گذشته تصویب شد، از اواخر ماه جاری پرداخت بدهی‌ها از سر گرفته می‌شود.‌

خبرگزاری «ته‌لام» در این خصوص نوشت: وزیر اقتصاد آرژانتین به رسانه‌های محلی گفت: با قانون پرداخت مستقل ما تضمین کرده‌ایم که در سررسید جدید یعنی تا پایان ماه سپتامبر که چند روز بیشتر به آن باقی نمانده دوباره شروع به پرداخت بدهی خود خواهیم کرد.

وی ضمن تاکید بر این موضوع که آرژانتین پرداخت بدهی را متوقف نمی‌کند، افزود: عدم پرداخت یک پیش فرض بود که توسط «توماس گریسا» قاضی آمریکایی پرونده کرکس اختراع شده، کسی که به نفع صندوق کرکس رای صادر کرد که می‌خواست آرژانتین اصل و بهره بدهی را به ارزش 500 میلیون دلار پرداخت کند و معاوضه بدهی را در سال‌های 2005 و 2010 نپذیرفت. ‌

پنجشنبه گذشته مجلس آرژانتین قانونی برای تغییر مقر پرداخت بدهی‌های خود تصویب کرد که به موجب آن محل پرداخت بدهی به صاحبان اوراق قرضه تغییر خواهد کرد و طلبکاران می‌توانند بین «بوینس آیرس» پایتخت آرژانتین و «پاریس» پایتخت فرانسه یکی را انتخاب کنند.

با این قانون جدید پرداخت به بستانکارانی که پذیرفتند در سال‌های 2005 و 2010 بدهی خود را معاوضه کنند که شامل 92.4 درصد از طلبکاران می‌شود و همچنین پرداخت بدهی به 7.6 درصد از طلبکاران باقی‌مانده که تجدید ساختار بدهی خود را نپذیرفتند از جمله صندوق کرکس امکان‌پذیر می‌شود.

«کیسیوف» در ماه آگوست (مرداد 93) اقدام قاضی «گریسا» را نوعی اخاذی نامید زیرا او پرداخت فوری بدهی را به صندوق کرکس تقاضا کرده بود و به مجلس سنای آرژانتین هشدار داد که در صورتی که اقدامی در این خصوص انجام ندهند حکم را علیه آرژانتین صادر خواهد کرد.

وی اشاره کرده بود که تصمیم قاضی آمریکایی نوعی اخاذی می‌باشد که توسط صندوق کرکس قید شده و پذیرفتن آن غیرممکن است.

آرژانتین پس از مذاکرات و تلاش فراوان بر سر به اثبات رساندن بی‌عدالتی انجام شده علیه حاکمیت کشورش سرانجام توانست با تصویب لایحه پرداخت مستقل بدهی‌های خود و تجدید ساختار آن‌ها مانع از پایمال شدن حق خود و تمامی ملت این کشور گردد.

به گزارش فارس، صندوق کرکس به کشورهایی که دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند وام داده، اما با ادعای پس گرفتن مبلغ گزافی از این کشورها، آن‌ها را با بحرانی دیگر روبرو کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول