اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

یورش معترضان به پلیس با چوب‌های آتشین

15 پلیس در تظاهرات خشونت‌آمیز اکوادور زخمی شدند

در تظاهرات‌های صورت گرفته در اکوادور 15 تن از نیروهای پلیس زخمی و 8 نفر دستگیر شدند.

15 پلیس در تظاهرات خشونت‌آمیز اکوادور زخمی شدند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «خوسه سررانو» وزیر کشور اکوادور اعلام کرد که 15 تن از نیروهای پلیس طی تظاهرات‌ خشونت‌آمیز در اکوادور زخمی و دست کم 8 نفر نیز دستگیر شدند؛ یکی از تظاهرات‌ها علیه دولت «رافائل کوره‌آ» رئیس جمهور اکوادور و دیگری در حمایت از آن بود.

دولت اکوادور تظاهرات حزب راست این کشور را اقدامی سیاسی و غیر منتظره در راستای بی‌ثبات‌سازی کشور خواند.

«سررانو» خاطر نشان کرد که تظاهرکنندگان با چوب و کوکتل مولوتوف به نیروهای پلیس حمله کردند.

خبرگزاری «آندس» در این خصوص نوشت: معترضان با چوب‌های آتشین به سوی نیروهای پلیس حمله‌ور شدند و نیروهای پلیس سعی داشتند با سپرهای پلاستیکی آن‌ها را مهار کرده و از خود محافظت کنند؛ روی سپرهای آنان نوشته شده بود «در صلح و آرامش اعتراض کنید».

از میان افراد زخمی یک زن پلیس از ناحیه قفسه سینه آسیب دیده و بقیه نیروها صورت‌هایشان زخمی شده است.

وزیر کشور اکوادور در جمع نیروهای پلیس زخمی شده در بیمارستان «پلیس ملی» ضمن اشاره به اینکه تظاهرات صورت گرفته یک اقدام سیاسی بوده افزود: هیچ تقاضایی وجود نداشت بلکه حمله‌ای غیر منتظره برای نقض دموکراسی بود، ما شاهد یک سری از اقدامات خشونت‌آمیز بودیم که نمی‌توان آن‌ها را بخشی از یک اعتراض نامید بلکه یک اقدام کاملا جنایی صورت گرفته است.

یک تیم از آژانس خبری «آندس» نیز مورد حمله عناصر فتنه‌انگیز قرار گرفتند که قصد داشتند از پوشش خبری تظاهرات اپوزیسیون جلوگیری کنند و اعتبارنامه یکی از فیلمبرداران این رسانه را نیز ربودند.

تخمین زده می‌شود که حدود 4 هزار نفر در مقابل مقر ریاست جمهوری برای حمایت از دولت جمع شده بودند، در حالی که افراد حاضر در تظاهرات اپوزیسیون 20 نقطه از خیابان‌‌ها را مسدود کرده و تا نزدیکی بازداشتگاه زندانیان سیاسی نیز پیش‌روی کردند.

اپوزیسیون این کشور آمریکای لاتینی که در مراکز کارگری، بومی، پزشکی و دانشجویی تجمع کرده بودند، علیه سیاست‌ها و برنامه‌های دولت که شامل اصلاح قانون اساسی برای عدم محدودیت در انتخاب مجدد رئیس جمهور می‌شود اعتراض کردند.

«رافائل کوره‌آ» در این خصوص تصریح کرد: کجا بودند آن زمانی که معلم‌ها تنها 300 دلار دریافت می‌کردند؟ در حال حاضر معلمین می‌توانند با احترام بازنشسته شوند، و سرمایه‌گذاری در بخش آموزش و پرورش نیز نسبت به دولت‌های دیگر 4 برابر شده است.

«کوره‌آ» همچنین بیان کرد: هیچ دولتی در تاریخ وجود ندارد که بیش از ما برای طبقه کارگر فعالیت کرده باشد؛ وی همچنین نسبت به حوادث رخ داده در پایتخت به علت تظاهرات جبهه متحد کارگران در حوالی میدان «گرانده» ابراز تاسف کرد.

وی ضمن اشاره به موضوع سود مخابرات گفت: درک می‌کنم که موضع ما در برابر کارگران بخش مخابرات تصمیمی جدی بود، اما از حرف خود باز نمی‌گردیم؛ ‌نمی توانیم اجازه دهیم که فقط 4 هزار خانواده هزاران دلار از سود این شرکت را دریافت کنند.

رئیس جمهور اکوادور در دستور کار دولت تمامی شرکت‌ها را ملزم به اعلام سود‌شان و همچنین توزیع 15 درصدی آن در بین کارکنان کرده است.

به گزارش فارس، «رافائل کوره‌آ» روز سه‌شنبه نیز در مصاحبه‌ای مطبوعاتی ضمن اشاره به برنامه‌های مخرب گروه اپوزیسیون اعلام کرده بود: این گروه با هدف برگزاری تظاهراتی ضد دولتی در کیتو (پایتخت اکوادور) همانند آنچه که  در ونزوئلا رخ داد سعی در ایجاد ناآرامی و بی‌ثباتی در دولت و کشور اکوادور دارند.

وی ضمن هشدار نسبت به برنامه‌های اپوزیسیون برای ایجاد بی‌ثباتی از قبیل برگزاری تظاهرات‌های ضد دولتی که موجب ناامنی و اغتشاش در این کشور می‌شود از مردم خواست تا با اقدامات مخربانه این گروه مقابله کنند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول