اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کشته شدن 7 افسر پلیس کلمبیا توسط نیروهای فارک

در حالی که دولت کلمبیا و نیروهای مسلح انقلابی (فارک) در حال انجام مذاکرات صلح در کوبا هستند خشونت‌ها همچنان در کلمبیا ادامه داشته و 7 افسر پلیس این کشور طی درگیری با نیروهای فارک کشته شدند.

کشته شدن 7 افسر پلیس کلمبیا توسط نیروهای فارک

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، علی‌رغم این که دولت کلمبیا و نیروهای مسلح انقلابی (فارک) در حال انجام مذاکرات صلح در هاوانا پایتخت کوبا بوده و در این راستا نیز نسبت به گذشته پیشرفت‌هایی داشته‌اند، خشونت‌ها همچنان در کلمبیا ادامه داشته و در درگیری بین دولت این کشور و نیروهای فارک در منطقه «تیرادنترو» در ایالت «کوردوبا» واقع در 260 مایلی شمال شرقی «بوگوتا» پایتخت کلمبیا رخ داد 7 افسر پلیس کشته و 5 نفر دیگر به شدت مجروح شدند.

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: ژنرال «رودولفو پالومینو» رئیس پلیس ملی کلمبیا در رابطه با این درگیری اعلام کرد: نیروهای فارک با پرتاب مواد منفجره به یک کامیون که حامل 14 افسر پلیس بود موجب کشته شدن 7 نفر و زخمی شدن 5 نفر دیگر گشتند.

خوآن مانوئل سانتوس رئیس جمهور کلمبیا چهارشنبه گذشته تصریح کرد تا زمانی که دولت کلمبیا و نیروهای فارک به یک صلح توافقی دست پیدا نکنند با برقراری آتش‌بس موافقت نخواهد کرد.

به گزارش فارس، دولت کلمبیا و نیروهای مسلح انقلابی (فارک) مذاکرات صلح را از سال 2012 در هاوانا آغاز کرده‌اند؛ کوبا در تلاش است تا به این درگیری‌های شدید که بیش از 50 سال است کلمبیا گرفتار آن شده پایان دهد. از زمانی که مذاکرات صلح بین نیروهای فارک و دولت کلمبیا آغاز شده خشونت‌ها نیز در این کشور ادامه داشته و 2 طرف حاضر به قبول آتش‌بس و پایان درگیری نیستند.

از زمان شروع درگیری‌ها بین فارک و دولت کلمبیا 220 هزار نفر کشته و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول