اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

برگزاری نشست وزرای «مرکوسور» و «اتحاد پاسیفیک»

بازار مشترک آمریکای جنوبی (مرکوسور) و «اتحاد پاسیفیک» نشستی برگزار خواهند کرد که وزرای امور خارجه کشورهای عضو این سازمان‌ها در آن شرکت می‌کنند.

برگزاری نشست وزرای «مرکوسور» و «اتحاد پاسیفیک»

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، به گزارش یک منبع رسمی در پاراگوئه وزرای امور خارجه کشورهای عضو بازار مشترک جنوب (مرکوسور) و «اتحاد پاسیفیک» در 24 نوامبر (3 آذر 93) با هدف بررسی میزان پیشرفت اتحاد خود نشستی در «سانتیاگو» پایتخت شیلی برگزار می‌کنند.

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: هدف از برگزاری نشست مذکور توسعه اتحاد و توافق‌نامه‌های همکاری در زمینه کالا و خدمات می‌باشد.

«الادیو لوئیساگا» وزیر امور خارجه پاراگوئه ضمن اعلام برگزاری نشست بین 2 سازمان تصریح کرد: «مرکوسور» باید نگاه خود را بیشتر به سمت خارج از سازمان معطوف کند و از توجه صرف به درون خودداری کند.

«لوئیساگا» همچنین افزود که آرژانتین، برزیل، پاراگوئه و ونزوئلا برای شرکت در این نشست حاضر می‌شوند تا روند پیشرفت برنامه‌های «مرکوسور» را بررسی کنند؛ «مرکوسور» باید بیشتر به مسائل اقتصادی توجه و بین تمام اعضایش همبستگی ایجاد کند؛ پاراگوئه نیز کسری تجاری بالایی در آمریکای لاتین دارد.

وی افزود که ملت آمریکای جنوبی می‌خواهد بخشی از «اتحاد پاسیفیک» باشد که از کشورهای شیلی، کلمبیا، مکزیک و پرو تشکیل شده اما این سازمان نتوانسته توافق‌نامه‌هایی برای حفظ این اتحاد تعریف کند و به همین علت روند اتحادی‌اش کند پیش می‌رود.

وزیر امور خارجه پاراگوئه خاطرنشان کرد: شیلی یکی از کشورهای ناظر در «مرکوسور» می‌باشد که از برزیل، بولیوی، آرژانتین، اوروگوئه و ونزوئلا تشکیل شده است؛ شیلی تلاش می‌کند این 2 سازمان را برای تقویت حضور تجاری اعضایشان در عرصه بین‌المللی متحد کند.

«ادواردو ریوروس» معاون وزیر امور خارجه شیلی در جلسه شیلی - برزیل که در «سائو پائولو» برزیل برگزار و توسط مؤسسه «لولا» سازمان‌دهی شده گفت: ما می‌خواهیم پلی بین «اتحاد پاسیفیک» و «مرکوسور» باشیم؛ بی‌تفاوت بودن این 2 سازمان نسبت به هم درست نیست.

وزیر امور خارجه پاراگوئه در نهمین اجلاس «اتحاد پاسیفیک» که در مکزیک برگزار شد شرکت کرد و هدفش نزدیک کردن کشور خود به این سازمان بود؛ پاراگوئه یکی از 32 کشور عضو ناظر در این اتحاد می‌باشد.

به گزارش فارس، اتحاد پاسیفیک در ژوئن 2012 با حضور کشورهای مکزیک، کلمبیا، شیلی و پرو که 210 میلیون نفر جمعیت دارند و 35 درصد تولید ناخالص آمریکای لاتین را شامل می‌شود، تشکیل شده است.

بیش از ‌20 کشور نظارت بر این پیمان (پاسیفیک) را بر عهده دارند که از جمله آنها می‌توان به کشورهای آمریکا، ژاپن، چین و اسپانیا اشاره کرد.

«مرکوسور» یک معاهده تجارت منطقه‌ای است که در سال 1991 بر اساس قرار داد «آسونسیون» پایتخت پاراگوئه میان کشور‌های برزیل،آرژانتین، اروگوئه و پاراگوئه تأسیس شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول