اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

برگزاری راهپیمایی صلح در کلمبیا

راهپیمایی صلح در کلمبیا به منظور پایان یافتن کامل درگیری‌های مسلحانه پس از گذشت نیم قرن در این کشور و رسیدن به یک صلح پایدار برگزار خواهد شد.

برگزاری راهپیمایی صلح در کلمبیا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، راهپیمایی هزاران کلمبیایی تحت عنوان «به وسیله پایمان بر روی زمین» در 12 سپتامبر (جمعه این هفته) به منظور ترویج و برقراری صلح و پایان یافتن درگیری‌های مسلحانه در این کشور آغاز خواهد شد.

خبرگزاری «ال‌کلمبیانو» در این خصوص نوشت: چندین سازمان اجتماعی در کلمبیا، به سازماندهی این حرکت دسته جمعی به منظور حمایت از پایان یافتن درگیری‌های مسلحانه و رسیدن به یک صلح پایدار در این کشور آمریکای جنوبی می‌پردازند.

«کریستیان کابررا» رهبر جوانان مدافعان صلح در کلمبیا در شبکه ملی این کشور در برنامه «طرح های پیشنهادی شهروندان» گفت: این حرکت دسته جمعی برای ترویج صلح در کشور یک طرح مبنی بر برقرای مذاکرات با تمام کسانی که در این درگیری‌های مسلحانه نقش داشته بوده تا بدین طریق یک آتش‌بس دائم و پایدار ایجاد شود.

در همین حال، «کابررا» اعلام کرد که این طرح همچنین یک فراخوان برای اینکه ارتش آزادی‌بخش ملی و سایر گروه‌های چریکی در کلمبیا برای رسیدن به صلح پایدار و پایان یافتن درگیری‌های مسلحانه بتوانند با یکدیگر مذاکره داشته باشند، می‌باشد.

این حرکت ملی به طور همزمان ساعت 12 ظهر روز جمعه به وقت محلی در مناطق مختلف این کشور برگزار خواهد شد.

این رویداد تحت حمایت انجمن حمایت از روند صلح در کلمبیا در سازمان کشورهای آمریکایی (OEA) قرار گرفته و همچنین یک اقدام نمادین برای دستیابی حق مالکیت زمین دهقانان، کشاورزان و آفریقایی‌های کلمبیا بوده است.

اختتامیه این طرح با گردهمایی این حرکت دسته جمعی در «پلازا د بولیوار» در بوگوتا (پایتخت کلمبیا) برگزار خواهد شد که در آن‌جا این فعالیت گسترده در زمینه ترویج و برقراری صلح در سطح کشور با برگزاری یک کنسرت با اجرای هنرمندانی از قبیل «سزار لوپز» و گروه «آترسیو پلادوس» به پایان خواهد رسید.

نیروهای مسلح انقلابی «فارک» و دولت کلمبیا با پشتیبانی گروه مذاکره‌کنندگان در «هاوانا» پایتخت کوبا در روز 8 سپتامبر اعلام کردند به مدت 100 روز تا 10 دسامبر (روز ملی صلح و حقوق‌بشر ) طرحی را بر مبنای ترویج فرهنگ صلح در کشور آغاز کنند که هدف اصلی آن انجام فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در این زمینه به شمار می‌رود.

طرح ملی 100 روزه صلح کلمبیا با پیشنهاد نهاد‌های اجتماعی، کلیسای کاتولیک، مجلس، جوانان و انجمن‌های مردمی این کشور شکل گرفته که اکنون در دست اجرا بوده و قصد دارد تا 10 دسامبر روز حقوق‌بشر به فعالیت خود ادامه دهد.

به گزارش فارس، نیروهای مسلح انقلابی (فارک) در سال 1964 (1343) تأسیس شد؛ حدود نیم قرن است که بین دولت کلمبیا و «فارک» اختلافات فراوانی وجود دارد؛ درگیری بین آن‌ها طی 50 سال گذشته حدود 20 هزار کشته برجای گذاشته که اکثر آن‌ها از مردم غیرنظامی بوده‌اند.

پایان بخشیدن به مناقشه‌های مسلحانه، تضمین مشارکت سیاسی مخالفان، قاچاق مواد مخدر و حقوق قربانیان درگیری‌ها از جمله موضوعات مهم مذاکرات صلح دولت کلمبیا با نیروهای مسلح انقلابی (فارک) به شمار می‌روند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول