اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

با برگزاری رفراندوم

مردم برزیل به تغییر قوانین نظام سیاسی این کشور رأی دادند

مردم و کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری برزیل با برگزاری رفراندومی رسمی به تغییر قوانین نظام سیاسی کشور خود رأی مثبت دادند.

مردم برزیل به تغییر قوانین نظام سیاسی این کشور رأی دادند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برزیل و همچنین «لوئیس ایگناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهور سابق این کشور طی برگزاری رفراندوم مردمی در«سالوادور د بائیا» واقع در شرق کشور به اینکه کنگره قانون جامع و کامل جدیدی تصویب و در قوانین نظام سیاسی کشور تغییر ایجاد کند رأی «آری» دادند.

خبرگزاری برزیل در این خصوص نوشت: «لوسیانو خنرو» نامزد انتخاباتی حزب سوسیالیسم و آزادی نیز رأی مثبت خود را در این رفراندوم مردمی ثبت کرد؛ انتظار می‌رود که در روزهای آینده «ادواردو خورخه» نامزد انتخاباتی حزب سبز نیز رأی «آری» خود را به رفراندوم اعلام کند.

علاوه بر این انتظار می‌رود که «دیلما روسف» رئیس جمهور کنونی برزیل که نامزد انتخاباتی حزب کارگران نیز می‌باشد به تغییر قوانین نظام سیاسی رأی مثبت دهد، وی از حمایت رئیس جمهور سابق این کشور نیز برخوردار است.

رفراندوم مذکور که مردم را به اعلام موضع مثبت خود نسبت به تغییر قوانین سیستم سیاسی فراخوانده هر بار در خیابان‌ها و شبکه‌های اجتماعی برزیل حمایت بیشتری جلب می‌کند؛ تاکنون بیش از 30 هزار صندوق در ایالت‌های مختلف برزیل و در مراکز آن‌ها توزیع شده‌اند.

این کمپین که توسط بیش از 400 سازمان جنبش‌های اجتماعی و کارگری سازمان‌دهی شده تا روز جشن میهن برزیل یعنی تاریخ 7 سپتامبر (16 شهریور) ادامه خواهد داشت و هدف آن ایجاد نیرویی اجتماعی برای تحت فشار قرار دادن کنگره ملی می‌باشد تا بدین وسیله کنگره برای بحث روی موضوعاتی چون تامین مالی شخصی مبارزات انتخاباتی، نمایندگی در مجلس و مکانیسم‌های دموکراسی مستقیم فراخوان رفراندوم رسمی اعلام کند.

بیش از 100 هزار نفر به صورت داوطلبانه برای جمع‌آوری رأی‌ها فعالیت می‌کنند؛ البته مردم می‌توانند از طریق اینترنت نیز رأی خود را اعلام کنند، از اولین روز رأی‌گیری که دوشنبه گذشته آغاز شده سایت اینترنتی رفراندوم بیش از 3 میلیون بازدیدکننده داشته است.

به گزارش فارس، طی یک تحقیق و بررسی که در ماه فوریه سال جاری میلادی (بهمن 1392) صورت گرفته 66 درصد از مردم برزیل به هیچ یک از احزاب تعلق خاطر ندارند، این امر نشان‌دهنده بی‌تفاوتی و سردی آن‌ها نسبت به سیستم فعلی می‌باشد؛ این در حالی است که کنگره ملی به عنوان اولین نهاد قانون‌گذار کشور دارای ترکیب مردمی عادلانه‌ای نیست.  انتخابات ریاست جمهوری برزیل در تاریخ 5 اکتبر سال جاری (13 مهر) برگزار خواهد شد.

طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته «دیلما روسف» و «مارینا سیلوا» به ترتیب بیشترین درصد آرا را در این انتخابات به خود اختصاص خواهند داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول