اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در خصوص حضور نظامی روسیه در اوکراین

کرملین: مقامات آمریکایی در اتهام‌زنی به روسیه دچار تناقضند

سخنگوی دفتر ریاست‌ جمهوری روسیه تاکید کرد ادعای رئیس‌ جمهوری آمریکا در مورد حضور نظامی روسیه در خاک اوکراین با اظهارات سخنگوی وزارت خارجه این کشور که چنین اطلاعاتی را تایید نکرده، کاملا مغایرت دارد.

کرملین: مقامات آمریکایی در اتهام‌زنی به روسیه دچار تناقضند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «دمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه معتقد است که اظهارات «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص عدم تردید وی در مورد حضور نیروهای نظامی روسی در اوکراین، مغایر با اظهارات رسمی از سوی وزارت امور خارجه این کشور است که تایید کرده اطلاعات موثق و مستقلی (بجز ادعای مقامات کی‌یف) حاکی از حضور نظامیان روسی در خاک اوکراین باشد، وجود ندارد.

پسکوف شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی در واکنش به ادعای روز گذشته رئیس‌جمهوری  آمریکا گفت: «ما بارها اعلام کردیم که هیچ سرباز روسی در خاک اوکراین حضور ندارد. ضمن اینکه سخنان باراک اوباما در این خصوص که هیچ تردیدی در این مورد وجود ندارد، دقیقا مغایر با اظهارنظر سخنگوی وزارت خارجه این کشور است که روز سه شنبه گفته بود اطلاعلات مستقلی که ادعای مقامات کی‌یف در مورد حضور نظامیان روسی در خاک اوکراین را ثابت کند، بدست نیامده است.»

به عقیده این مقام کرملین، این مغایرت در موضع‌گیری مقامات آمریکایی گویای این واقعیت است که آنها هیچ تمایلی برای کار بر روی واقعیات موجود ندارند.

باراک اوباما که برای انجام یک سفر رسمی به چند کشور حوزه دریای بالتیک سفر کرده بود، روز چهارشنبه در تالین، پایتخت استونی گفته بود که تردیدی در مورد حضور نیروهای نظامی در خاک اوکراین ندارد.

این در حالی است که «جین ساکی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعتراف کرد که مقامات واشنگتن هیچ اطلاعات موثقی که ثابت کند نیروهای نظامی روسیه از مرز اوکراین عبور کرده و وارد خاک این کشور شده اند، در دست ندارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول