اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اشتاین‌مایر: روسیه و اوکراین هر چه سریعتر در زمینه پایان دادن به بحران توافق کنند

وزیر خارجه آلمان با انتقاد از ادامه تنش میان کی‌یف و مسکو گفت که ۲ طرف مسئول ادامه ناآرامی در منطقه هستند و باید برای پایان دادن به بحران توافق کنند.

اشتاین‌مایر: روسیه و اوکراین هر چه سریعتر در زمینه پایان دادن به بحران توافق کنند

به گزارش خبرگزاری فارس «فرانک‌والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان از روسیه و اوکراین خواست تا هرچه سریعتر در زمینه پایان دادن به بحران توافق کنند.

وی به هفته‌نامه آلمانی «اشپیگل» گفت که روسای جمهور اوکراین و روسیه هر 2 درباره چنین وضعیتی مسئولیت دارند و این فقط مربوط به مردم آنها نیست بلکه به همه اروپا ارتباط دارد.

اشتاین‌مایر گفت: « وقتی از برداشتن آخرین گام برای حل یک مسئله جلوگیری می‌شود در این صورت هر 2 طرف باید قدمی تاثیر گذار برای آتش‌بس پایدار و کنترل مرزی بردارند. اخباری که از مسکو و کی‌یف منتشر شده بود حاکی از آن بود که گفت‌وگوها در جهت خوبی پیش می رود، حتی وقتی که ناچاریم برای این موضوع صبر کنیم.»

مقامات اوکراینی امروز اعلام کردند که بین سران روسی و اوکراینی در زمینه آتش بس توافق شده است. اندکی بعد از انتشار این خبر، روسیه آن را رد کرد. سخنگوی پوتین اعلام کرد که پوتین و پروشنکو در زمینه آتش بس به توافق نرسیده‌اند، چرا که روسیه در بحران اوکراین نقشی ندارد و مسکو بخشی از اوکراین نیست.

روسها پیش از این گفته بودند که دولت اوکراین باید با جدایی طلبان به توافق برسد نه با مسکو.

انتهای‌پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول