اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دعوت «فارک» از وزیر کشور کلمبیا برای شرکت در مذاکرات صلح

نیروهای مسلح انقلابی (فارک) از وزیر کشور کلمبیا خواستند تا در مذاکرات صلح شرکت کند.

دعوت «فارک» از وزیر کشور کلمبیا برای شرکت در مذاکرات صلح

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، در حاشیه آغاز دور جدید مذاکرات صلح، نیروهای مسلح انقلابی (فارک) اعلام کردند که این روند رو به پایان نیست و از «خوان فرناندو کریستو» وزیر کشور کلمبیا درخواست کردند که در دور جدید مذاکرات که در «هاوانا» پایتخت کوبا برگزار می‌شود حضور پیدا کند.

خبرگزاری «ال‌تیمپو» در این خصوص نوشت: گروه «فارک» با صدور بیانیه‌ای نگرانی خود را نسبت به موضوع از بین بردن بسیج عمومی و تحویل سلاح‌ها ابراز کرد.

در متن بیانیه مذکور گروه «فارک» به این موضوع اشاره کرده که مقامات ارشد دولت در حال ایجاد حساسیت روی این مسئله هستند که با دیدار اولین قربانیان درگیری‌ها و حضور ژنرال «خاویر فلورس» رهبر نهاد «انتقال جنگ به صلح» که از سوی «خوان مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا انتخاب شده و گروهی از سرهنگ‌ها در «هاوانا» تنها موضوعی که باقی می‌ماند تحویل سلاح و از بین بردن بسیج این گروه چریکی می‌باشد، در حالی که چنین نیست.

آن‌ها همچنین ضمن اشاره به تشکیل نهاد «انتقال جنگ به صلح» افزودند که گروه «فارک» به هیچ وجه سلسله مراتب نظامی را برای حل مسائل سیاسی نمی‌پذیرد و جنبه‌های مهمی چون ترک سلاح‌ها شامل غیرنظامی شدن جامعه و دولت نیز می‌شود.

«فارک» اظهارات «خوان فرناندو کریستو» را که اصرار کرده برای رسیدن به صلح باید در چارچوب قانونی به تنظیم قانون بپردازند مورد انتقاد قرار داد و گفت: قبلا هم هشدار داده بودیم چنانچه هرگونه مانع قانونی بر سر راه روند صلح قرار دهند و شاخ و برگ‌های اضافه این قوانین دست و پا‌گیر شوند، خود مسئولین برای رسیدن به توافق نهایی باید این موانع را هموار کنند.

این بیست و هشتمین دور مذاکرات گروه «فارک» و دولت کلمبیا می‌باشد که تا 11 سپتامبر (20 شهریور) نیز ادامه خواهد داشت، در این ماه گروه جدیدی از قربانیان در مذاکرات شرکت نخواهند کرد.

12 نفر به وسیله دانشگاه ملی و سازمان ملل متحد به نمایندگی از افرادی که تحت تاثیر درگیری‌های خشونت‌آمیز کلمبیا قرار گرفته‌اند برای شرکت در مذاکرات صلح انتخاب شده‌اند.

به گزارش فارس، نیروهای مسلح انقلابی (فارک) در سال 1964 (1343) تأسیس شد. حدود نیم قرن است که بین دولت کلمبیا و «فارک» اختلافات فراوانی وجود دارد؛ درگیری بین آن‌ها طی 50 سال گذشته حدود 20 هزار کشته برجای گذاشته که اکثر آن‌ها از مردم غیرنظامی بوده‌اند.

پایان بخشیدن به مناقشه‌های مسلحانه، تضمین مشارکت سیاسی مخالفان، قاچاق مواد مخدر و حقوق قربانیان درگیری‌ها از جمله موضوعات مهم مذاکرات صلح دولت کلمبیا با نیروهای مسلح انقلابی (فارک) به شمار می‌روند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول