اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

آرژانتین شرکت آمریکایی «مونسانتو» را محکوم کرد

سازمان‌های کشاورزی آرژانتین اعلام کردند که شرکت آمریکایی «مونسانتو» را در مقابل کمیسیون ملی حمایت از رقابت به علت سوء‌ استفاده از موقعیت خود در بازار محکوم می‌کنند.‌

آرژانتین شرکت آمریکایی «مونسانتو» را محکوم کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، تولیدکنندگان محصولات شیمیایی کشاورزی آرژانتینی با شرایط تحمیل شده توسط شرکت بزرگ آمریکایی «مونسانتو» مخالف هستند؛ جامعه علمی محلی نیز به همین ترتیب استفاده از محصولاتی که از نظر ژنتیکی تغییر یافته‌اند را به علت آسیبی که به سلامت انسان می‌زنند رد کرد.

خبرگزاری «ته لام» در این خصوص نوشت: به گفته کشاورزان آرژانتینی شرکت «مونسانتو» فروش محصولات را فقط به فروشندگانی که توسط این شرکت مجاز هستند محدود می‌کند یعنی شرکت‌هایی چون «شرکای دن ماریو»، «نیدرا» و «انجمن تعاونی‌های آرژانتینی».

فدراسیون تعاونی‌های دولتی (FECOFE) در این خصوص خاطرنشان کرد: شرایط به وجود آمده توسط این شرکت آمریکایی تمامی آنچه که در کشاورزی به دست می‌آید، تکثیر، کاشته و توزیع می‌شود، در بازار قرار می‌گیرد یا اینکه برای کاشت مجدد نگهداری می‌شود را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این فدراسیون همچنین تصریح کرد که شرکت «مونسانتو» خریدار را مجبور می‌کند که در استفاده از هر بخش این تکنولوژی هزینه بپردازد: هنگام خرید، هنگام کاشت برای استفاده شخصی یا هنگام تحویل به صادرکننده.

فدراسیون مذکور ضمن اینکه این اقدامات را به علت مانعی که بر سر راه خریداران و فروشندگان قرار می‌دهد تبعیض‌آمیز خواند، در نامه‌ای مشترک با اتاق کشاورزی و مهندسین کشاورزی اعمال شرکت «مونسانتو» را ناشی از سوء‌استفاده این شرکت از موقعیتی که در بازار دارد دانست.

به گزارش فارس، شرکت آمریکایی «مونسانتو» یک تهیه‌کننده جهانی مواد شیمیایی کشاورزی و نهاده‌های تغییر ژنتیک یافته می‌باشد که با وجود انتقادهای فراوان دوستداران محیط زیست در آرژانتین نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، یکی از کشورهایی که خود جزو بزرگ‌ترین تهیه‌کنندگان جهانی سویا، ذرت و روغن‌های مشتق شده از غلات می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول