اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ونزوئلا مقاومت قهرمانانه مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی را تحسین کرد

دولت ونزوئلا ضمن تبریک آتش‌بس دائمی در نوار غزه پس از گذشت ۵۱ روز از حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در این نوار محصور ساحلی به مردم فلسطین، این مقاومت قهرمانانه آن‌ها را تحسین کرد.

ونزوئلا مقاومت قهرمانانه مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی را تحسین کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، دولت ونزوئلا طی بیانیه‌ای علی‌رغم استقبال از این آتش‌بس پایدار از جوامع بین‌المللی خواست به منظور تضمین اجرای کامل این آتش‌بس برای جلوگیری از مرگ و ویرانی در این سرزمین مشارکت داشته باشند.

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: ونزوئلا همچنین پایان کامل و نهایی محاصره نوار غزه که از سال 2007 توسط رژیم صهیونیستی صورت گرفته را خواستند.

دولت این کشور همچنین از سازمان ملل متحد و کشورهای عضو آن خواست تا تمام آنچه را که ممکن است برای برداشتن کلی محاصره این منطقه انجام دهند.

از سوی دیگر دولت ونزوئلا تاکید کرد که درخواست خود را برای سرعت بخشیدن به تحقیقات درباره جنایات جنگی و نقض حقوق‌بشر توسط رژیم تل‌آویو در طول حملات به نوار غزه را به شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد اعلام می‌دارد.

ونزوئلا با توجه به قطعنامه‌های سازمان ملل متحد مبنی بر راه حل‌هایی به منظور جلوگیری از درگیری‌های شرم‌آور در برابر بشریت، برای ایجاد یک دولت مستقل فلسطین با به رسمیت شناختن مرزهای سال 1967 با مرکزیت قدس و پایان دادن به اشغالگری‌های رژیم اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین تلاش خود را ادامه خواهد داد.

دولت این کشور در این بیانیه طی پیامی از تمامی کسانی که به هر طرقی با مردم فلسطین در برابر تجاوزات جنایتکارانه رژیم غاصب صهیونیستی ابراز همدردی و همبستگی کردند، قدردانی کرد و همچنین بر اراده ملت ونزوئلا نسبت به تداوم اقدام به همبستگی به منظور حمایت از مردم این سرزمین که قهرمانانه مبارزه کردند، تاکید کرد.

به گزارش فارس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم صهیونیستی از ساعت 19 روز سه شنبه (4 شهریور) آتش‌بس نامحدود پس از گذشت 51 روز از آغاز تجاوزات نظامی رژیم تل‌آویو در نوار غزه که حداقل 2143 کشته و حدود 11 هزار و 100 زخمی بر جای گذاشت، آغاز کردند.

از شروع حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ونزوئلا همواره این حملات را محکوم کرده و حمایت ملت و دولت خود را از مردم بی‌دفاع فلسطین نشان داده است.

در طول این مدت اکثریت کشورهای آمریکای لاتین نیز خاموش نمانده و اعتراض خود را علیه اقدامات رژیم صهیونیستی ابراز کرده و آن‌ها را تنها محکوم این میدان اعلام کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول