اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تبریک شیلی به مناسبت پیروزی مقاومت فلسطین

شیلی پیروزی مقاومت فلسطین بر جنگ‌افروزی‌های رژیم صهیونیستی و اعلام آتش‌بس قطعی در نوار غزه را تبریک گفت.

تبریک شیلی به مناسبت پیروزی مقاومت فلسطین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، شیلی توافق اخیر بر سر آتش‌بس کامل و قطعی در نوار غزه را که به حمله 51 روزه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که 2 هزار و 143 کشته و 11 هزار و 100 زخمی بر جای گذاشته تبریک گفته است.

خبرگزاری «لا‌ترسرا» در این خصوص نوشت: در بیانیه‌ای که توسط وزارت امور خارجه شیلی فرستاده شد دولت این کشور اظهار کرد که امید دارد توافق بین فلسطین و رژیم صهیونیستی که با میانجی‌گری مصر صورت پذیرفته به مذاکره‌ای بین هر 2 طرف ختم شود که به صلح دائمی دست پیدا کنند.

دولت شیلی هم‌چنین آرزو کرد که دولت فلسطین و رژیم اسرائیل بتوانند به طور مسالمت‌آمیز با مرزهایی مطمئن که از نظر بین‌المللی هم به رسمیت شناخته شده باشد در کنار یکدیگر زندگی کنند.

دولت سوسیالیست «میشل باچلت» رئیس جمهور شیلی که عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل نیز می‌باشد از هر 2 طرف خواست تا از هرگونه اقدام تحریک‌آمیز یا اعمال خشونت که این توافق فرخنده را دشوار یا از ایجاد فضایی جدید جلوگیری می‌کند دوری کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه دولت شیلی موضع خود را مشخص کرده است؛ پیشتر نیز «آلوارو الیسالده» سخنگوی رسمی دولت شیلی در خصوص ادعاهای سناتورهای آمریکایی این مسئله را روشن کرد که شیلی تصمیم‌های مستقلی در خصوص سیاست‌های خارجی خود اتخاذ می‌کند.

«الیسالده» به ویژه ضمن اشاره به نامه نارضایتی سناتورهای ایالات متحده آمریکا از موضع شیلی در مورد درگیری‌های غزه خاطرنشان کرد: ما هم‌چنان خواستار آتش‌بس فوری در غزه با احترام کامل به قوانین بشردوستانه بین‌المللی هستیم.

لازم به ذکر است که شیلی یکی از معدود کشورهایی می‌باشد که دادگاه‌هایی قضایی پیرامون جنایات مرتکب شده توسط رژیم غاصب اسرائیل علیه ملت فلسطین در نوار غزه برپا کرده است.

«هوگو گوتیررز» نماینده حزب کمونیست شیلی جمعه گذشته در مقابل دادگاه‌های کشور خود شکایتی علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل به علت ارتکاب به جنایات ضد بشری در جنگ غزه ارائه کرد.

علاوه بر این، دولت شیلی در مورد مواضع خود با «خورخه مونته‌رو» سفیر شیلی در سرزمین اشغالی فلسطین مشورت کرده که پارلمان شیلی نیز این تدبیر را مناسب برشمرده است.

به گزارش فارس، شیلی از جمله کشورهای آمریکای لاتینی می‌باشد که همیشه حمایت خود را از مردم غزه اعلام کرده و جنایات بی‌رحمانه رژیم اشغالگر و غاصب اسرائیل علیه ملت بی‌دفاع فلسطین را محکوم کرده است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول