اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سخنگوی فارک:

«فارک» در فرآیندی طولانی سلاح‌های خود را تحویل دولت کلمبیا می‌دهد

سخنگوی نیروهای مسلح انقلابی(فارک) اعلام کرد آن‌ها حاضر نیستند سلاح‌ها را تنها در یک روز تحویل دهند و کنار گذاشتن سلاح فرآیندی طولانی در بر خواهد داشت.

«فارک» در فرآیندی طولانی سلاح‌های خود را تحویل دولت کلمبیا می‌دهد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «آندرس پاریس» سخنگوی نیروهای مسلح انقلابی (فارک) و یکی از نمایندگان مذاکرات صلح در «هاوانا» پایتخت کوبا گفت که «فارک» ترک سلاح‌ها را همچون روندی طولانی می‌بیند که باید ضمانت‌های فراوانی برای این مسئله وجود داشته باشد.

خبرگزاری «ال‌تیمپو» در این خصوص نوشت: «آندرس پاریس» گفت، روند تبدیل نیروی چریکی به یک حزب سیاسی امری است که منجر به کنار رفتن سلاح‌ها و نه تحویل سلاح می‌شود.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: هیچ کس در گروه «فارک» در هیچ زمانی به دولت نگفته که تحویل سلاح‌ها فقط در یک لحظه صورت می‌پذیرد؛ تکرار می‌کنیم هیچ فردی عکسی از تحویل سلاح‌ها از سوی «فارک» نخواهد دید.

سخنگوی گروه «فارک» هشدار داد که خلع سلاح یک اقدام یک‌ جانبه نخواهد بود بلکه به ضمانت‌های محکمی از سوی طرف مقابل احتیاج دارد؛ وی به روند صلح قبلی در دهه 1980 اشاره کرد که صدها تن از مبارزان خلع سلاح شده «فارک» در آن به قتل رسیدند.

نماینده «فارک» تاکید کرد: کنار گذاشتن سلاح‌ها فقط در صورت وجود تضمین سیاسی برای این سازمان امکان‌پذیر خواهد بود؛ زمانی که مسئله اصلاحات ارضی یعنی اولین موضوع دستور کار صلح در ماه مه سال 2013 (اردیبهشت 1392) روی میز مذاکره بود، نمایندگان دولت گفتند که برای اجرای تغییرات نیاز به زمان دارند؛ آن‌ها می‌گویند که این تغییرات در مدت زمان کوتاه قابل اجرا نیستند و از یک بازه زمانی 10 ساله صحبت می‌کنند، اما زمانی که در مورد تحویل سلاح صحبت می‌شود به ما می‌گویند که می‌توانیم این کار را در یک روز انجام دهیم؛ به علاوه تحویل سلاح در زبان و لغت‌نامه ما وجود ندارد و فقط کنار گذاشتن سلاح امکان‌پذیر می‌باشد.

به گزارش فارس، نیروهای مسلح انقلابی (فارک) در سال 1964 (1343) تأسیس شد. حدود نیم قرن است که بین دولت کلمبیا و «فارک» اختلافات فراوانی وجود دارد؛ درگیری بین آن‌ها طی 50 سال گذشته حدود 20 هزار کشته برجای گذاشته که اکثر آن‌ها از مردم غیرنظامی بوده‌اند.

پایان بخشیدن به مناقشه‌های مسلحانه، تضمین مشارکت سیاسی مخالفان، قاچاق مواد مخدر و حقوق قربانیان درگیری‌ها از جمله موضوعات مهم مذاکرات صلح دولت کلمبیا با نیروهای مسلح انقلابی (فارک) به شمار می‌روند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول