اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

مطبوعات سرزمین‌های اشغالی: ‌نتانیاهو «اسرائیل» را درگیر جنگ فرساشی کرد

مطبوعات رژیم صهیونیستی در شماره‌های امروز خود با بیان سردرگمی بسیار مسئولان سیاسی این رژیم در تعامل با بحران غزه، تاکید کردند نخست‌وزیر این رژیم، «اسرائیل» را درگیر جنگ فرساشی کرد.

مطبوعات سرزمین‌های اشغالی: ‌نتانیاهو «اسرائیل» را درگیر جنگ فرساشی کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در قدس اشغالی، مطبوعات امروز رژیم صهیونیستی به تبیین سردرگمی حاکم بر مسئولان سیاسی این رژیم در تعامل با بحران غزه پرداختند، در حالی‌که موشک‌های مقاومت همچنان مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی را هدف موشک‌های خود قرار داده و موجب شده تا بسیاری از شهرک‌های هم مرز با نوار غزه تخلیه شوند و اهالی آن از خانه‌های خود فرار کنند.

در این ارتباط روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از «آویگدور لیبرمن»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نوشت: کابینه اسرائیل هدف استراتژیک مشخصی را برای عملیات «صخره سخت» مشخص نکرده است.

این اظهارات لیبرمن پس از آن ایراد شد که «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به ساکنان شهرک‌های کمربند غزه گفت که کابینه این رژیم به خانواده‌هایی که خانه‌های خود را در شهرک‌های هم مرز با نوار غزه تخلیه کرده‌اند، غرامت پرداخت خواهد کرد.

پیش از اظهارات یعلون نیز «اسحاق آهرانوویچ»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از ساکنان شهرک‌های کمربند غزه خواست خانه‌های خود را در صورتی‌ که توان آن را دارند، تخلیه کنند.

دیگر مسئولان رژیم صهیونیستی هم اظهارات خود را در چارچوب «جنگ روانی» متمرکز کرده بودند که مهمترین آن اظهارات «گیلاد آردان»، وزیر ارتباط این رژیم بود که مدعی شده بود، «اسرائیل» بار دیگر حمله زمینی به نوار غزه را از سر خواهد گرفت.

«عبدالرحمن شهاب»، کارشناس امور استراتژیک «اسرائیل» در خصوص اظهارات آردان گفت: تهدید به حمله زمینی به نوار غزه با هدف تحریک مقاومت صورت می‌گیرد.

شهاب گفت: دشمن صهیونیستی به دنبال راه‌های جدید و ابداعی به دنبال تحریک فلسطینی‌ها هستند و این نشان می‌دهد که اشغالگران به خوبی می‌دانند، در جایگاه مناسبی نیستند و این جنگ مانند جنگ‌های پیشین نیست.

این تحلیل تا حدود زیادی با اظهارات «آلکس فیشمن» تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» منطبق است که گفته بود، یکی از ناکامی‌های عملیات صخره سخت این است که پیش بینی نشده بود، این جنگ به سادگی پایان می‌یابد.

به گفته فیشمن هیچ راهکار سیاسی و یا نظامی برای این جنگ وجود ندارد و هیچ یک از مسئولان سیاسی و نظامی اسرائیل که وارد این جنگ شدند، پیش بینی نمی‌کردند، چنین رخ خواهد داد و این جنگ بیش از یک ماه و نیم ادامه خواهد یافت، بدون اینکه افق روشنی پیش روی آن باشد.

از سوی دیگر «ناحوم برنیاع» تحلیلگر سیاسی برجسته صهیونیستی نیز در تحلیلی گفت: 48 روز از آغاز عملیات صخره سخت می‌گذرد و این زمانی بسیار طولانی است و بسیار فراتر از آن چیزی است که بدبینانه‌ترین سناریوهای دستگاه امنیت اسرائیل نیز آن را پیش بینی نکرده بودند و این جنگ را صرف نظر از جنگ ملبیش باید طولانی‌ترین جنگی دانست که اسرائیل دست به آن زده است.

وی تاکید کرد که ارتش اسرائیل این مشکل را به خوبی درک می‌کند، به همین دلیل از عملیاتی سخن نمی‌گوید، بلکه از نبرد دم می‌زند، چون در نبرد افت و خیز و مراحل و توافقات بسیاری وجود دارد و این نشان می‌دهد، اسرائیل نمی‌خواهد وارد جنگ فرسایشی شود.

روزنامه صهیونیستی «هاارتص» نیز در مقاله‌ای نوشت: آنچه در نوار مرزی رخ می‌دهد، همچون منطقه چسبناکی است که هرچه تلاش می‌کنی از آن رها شوی بیشتر در آن غرق می‌شوی و بیشتر به می‌چسبی.

در همین حال روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز نوشت: هم اکنون رهبران اسرائیل نمی‌دانند، چه می‌خواهند. اما آنچه به نظر می‌رسد، این است که آنها تنها دستیابی به آرامش هستند، نه بیشتر و نه کمتر.

معاریو راه حلی را برای خروج از بحرانی که اسرائیل در آن گرفتار آمده تا بیش از این به ورشکستگی سیاسی و امنیتی بیفتند و این راه حل با اشغال نوار غزه مسیر نخواهد شد، بلکه نیاز به تغییر عمیق در کابینه‌ای است که همه هدف آن دستیابی به راه سیاسی فراگیر است.

«شیمون شیور»، تحلیلگر سیاسی روزنامه یدیعوت آحارانوت نیز نوشت:‌ یکی از اهداف جنگ اسرائیل در عمل با شکست مواجه شده و آن خواسته خلع سلاح نوار غزه و تضعیف حماس و به قدرت رساندن محمود عباس در نوار غزه است.

شیور افزود:‌ نتایناهو در واقع پیش بینی همه احتمالات را کرده بود، جز جنگ فرسایشی که هم اکنون در آن گرفتار شده‌ایم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول