اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

وادی‌پور در گفت‌وگو با فارس:

نتایج مرحله دوم طرح اعطای مدرک به حافظان نیمه اول مهرماه اعلام می‌شود

سرپرست مدیریت ارتباطات سازمان دارالقرآن با اشاره به اینکه مرحله دوم نهمین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن یازدهم شهریورماه به پایان می‌رسد، از اعلام نتایج این آزمون‌ها در نیمه اول مهرماه خبر داد.

نتایج مرحله دوم طرح اعطای مدرک به حافظان نیمه اول مهرماه اعلام می‌شود

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در اردیبهشت‌ماه سال جاری با برگزاری مرحله نخست این آزمون‌ها کلید خورد.

در این آزمون که به صورت کتبی برگزار شد، هفت هزار و 364 نفر شرکت کردند که پس از اعلام نتایج سه هزار و 351 نفر از خواهران و برادران حافظ قرآن کریم آمادگی خود را برای شرکت در مرحله دوم این آزمون‌ها از طریق سایت تلاوت اعلام کردند که از این تعداد 593 نفر را برادران و دو هزار و 758 نفر را خواهران تشکیل می‌دادند.

مرحله دوم طرح اعطای مدرک به حافظان 11 شهریور به پایان می‌رسد

مرحله دوم طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم از یازدهم مردادماه آغاز شد و به دلیل تعداد بالای متقاضیان به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت به طوری که طبق پیش‌بینی‌ها آزمون مرحله دوم این طرح که به صورت شفاهی برگزار می‌شود تا یازدهم شهریورماه به پایان می‌رسد.

در این مرحله متسابقان باید به صورت ترتیل آیات قرآن را تلاوت کنند و در حسن تلاوت علاوه بر حسن حفظ، به نکات تجویدی، وقف و ابتداء و صوت و لحن نیز توجه داشته باشند.

سرپرست مدیریت ارتباطات سازمان دارالقرآن در گفت‌وگو با فارس با اشاره به زمان اعلام نتایج مرحله دوم نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به داوران قرآن کریم، تصریح کرد: برگزاری مرحله دوم این آزمون‌ها تا یازدهم شهریورماه به پایان می‌رسد و نتایج آن تا نیمه اول مهرماه بر روی سایت تلاوت قرار می‌گیرد.

مرحله سوم این طرح دو ماه پس از اعلام نتایج مرحله دوم برگزار می‌شود

«مسعود وادی‌پور» به زمان برگزاری مرحله سوم این آزمون‌ها اشاره کرد و ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود در اواخر آذرماه مرحله سوم برگزار شود اما با توجه به اینکه قصد داریم تمامی مراحل را تا پایان سال برگزار کنیم، آزمون مرحله سوم در اواخر آبان یا اوایل آذرماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مرحله سوم آزمون‌های طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن تنها حافظان کل به رقابت می‌پردازند، افزود: در این مرحله توانمندی افراد در مفردات سنجیده می‌شود و راه‌یافتگان برای کسب مدارک درجه یک و دو رقابت می‌کنند.

وادی‌پور خاطر نشان کرد: راه‌یافتگان به مرحله نهایی این آزمون‌ها باید علاوه بر حفظ کل قرآن و موفقیت در مراحل قبلی این آزمون‌ها، 10 سال سابقه تدریس علوم قرآنی را در کارنامه فعالیت‌های خود داشته باشند.

به گزارش فارس، آزمون‌های اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در چهار مرحله و به همت سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود که امسال نهمین دوره این آزمون‌ها در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ آ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول