اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

افراش به فارس خبر داد

آغاز رقابت ۳۳۵۱ نفر در مرحله دوم طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان

معاون ارتباطات سازمان دارالقرآن گفت: مرحله دوم طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با رقابت ۳ هزار و ۳۵۱ حافظ قرآن در ۲۲ حوزه امتحانی استانی آغاز شد؛ این آزمون‌ها به مدت یک ماه ادامه دارد.

آغاز رقابت ۳۳۵۱ نفر در مرحله دوم طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان

«یوسف افراش» معاون فناوری و ارتباطات سازمان دارالقرآن در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت خبرگزاری فارس اظهار داشت: نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اردیبهشت ماه سال جاری با برگزاری مرحله نخست این آزمون‌ها کلید خورد.

وی افزود: در این آزمون که به صورت کتبی برگزار شد، هفت هزار و 364 نفر شرکت کردند که پس از اعلام نتایج سه هزار و 351 نفر از خواهران و برادران حافظ قرآن کریم آمادگی خود را برای شرکت در مرحله دوم این آزمون‌ها از طریق سایت تلاوت اعلام کردند که از این تعداد 593 نفر را برادران و دو هزار و 758 نفر را خواهران تشکیل می‌دهند.

افراش با بیان اینکه آزمون مرحله دوم نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم به صورت شفاهی در 22 استان کشور برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: این آزمون‌ در رشته‌های حفظ پنج، 10، 20 و کل قرآن کریم است که در حفظ پنج جزء 56 نفر از برادران و 416 نفر از خواهران، حفظ 10 جزء 113 نفر از برادران و 906 نفر از خواهران، حفظ 20 جزء 68 نفر از برادران و 483 نفر از خواهران و حفظ کل قرآن 356 نفر از برادران و 953 نفر از خواهران به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به زمان برگزاری آزمون مرحله دوم نهمین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، ادامه داد: با توجه به زمان‌بندی تعیین شده توسط دبیرخانه این طرح، مرحله دوم این آزمون‌ها از روز گذشته 11 مردادماه به مدت یک ماه در 21 حوزه استانی برای خواهران و 12 حوزه استانی برای برادران آغاز شد.

افراش درباره نحوه امتیازدهی در مرحله دوم این آزمون‌ها خاطر نشان کرد: این مرحله به صورت شفاهی برگزار می‌شود و متسابقان باید به صورت ترتیل آیات قرآن را تلاوت کنند و در حسن تلاوت علاوه بر حسن حفظ، به نکات تجویدی، وقف و ابتداء و صوت و لحن نیز توجه داشته باشند.

به گزارش فارس، طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم هر سال در چهار مرحله به همت سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م.آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول