اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

حجت‌الاسلام محمدی خبر داد

قسط اول بودجه منشور توسعه فرهنگ قرآنی پرداخت شد/ انتخاب برترین دستگاه قرآنی توسط شورای توسعه

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی از پرداخت قسط اول بودجه تحقق اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی به مبلغ بیش از ۶۰ میلیارد تومان خبر داد.

قسط اول بودجه منشور توسعه فرهنگ قرآنی پرداخت شد/ انتخاب برترین دستگاه قرآنی توسط شورای توسعه

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام «حمید محمدی» دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی دقایقی پیش با حضور در برنامه «افق» رادیو قرآن از پرداخت قسط اول بودجه تحقق اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی در سال 1393 از سوی دولت خبر داد.

محمدی با اشاره به آغاز عملیات تعیین سهم دستگاه‌ها در کمیسیون‌های شورای توسعه گفت: کار تعیین سهم و اختصاص برنامه‌ها در کمیسیون‌های شورای توسعه آغاز شده و عملیات پرداخت بودجه بزودی آغاز می‌شود.

پرداخت بودجه به حساب مستقل دستگاه‌ها

وی از پرداخت این بودجه به حساب مستقل دستگاه‌ها خبر داد و گفت: به منظور نظارت بیشتر بروند هزینه کرد بودجه 93 دستگاه‌ها باید یک حساب مستقل به شورا معرفی کنند تا این بودجه با سایر بودجه‌های آنان تداخل نکند.

قسط اول بودجه به مبلغ بیش از 60 میلیارد‌ تومان واریز شده است

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی روند هزینه کرد بودجه را طی سه مرحله بیان کرد و گفت: بودجه امسال طی سه مرحله توسط دولت پرداخت می‌شود که قسط اول آن به مبلغ بیش از 60 میلیارد تومان است پرداخت شده است، همچنین ما در شورا هر مرحله از بودجه را با نظارت برروند هزینه ‌کرد قسط قبل پرداخت می‌کنیم.

گروه‌های نظارتی ما بروند هزینه‌کرد بودجه نظارت می‌کنند

محمدی در خصوص روند نظارت بر بودجه سال 93 گفت: کار ما طی سه مرحله انجام می‌شود که شامل اخذ بودجه، پرداخت و نظارت بر آن است. روند نظارت هم به این صورت است که جدا از نظارت خود دستگاه‌ها و کمیسیون‌ها، گروه‌های نظارتی ما به دستگاه‌ها، استان‌ها و یا مؤسسات اعزام می‌شوند و روند هزینه کرد بودجه را بررسی می‌کنند.

انتخاب برترین دستگاه قرآنی کشور توسط شورای توسعه

معاون اسبق قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتخاب دستگاه‌های برتر قرآنی کشور در سال جاری خبر داد و گفت: بودجه 1394 براساس عملکرد دستگاه‌ها در سال 93 اختصاص پیدا می‌کند و شورای توسعه امسال برای اولین‌بار دستگاه‌های برتر قرآنی کشور را انتخاب و معرفی می‌کند.

بودجه مؤسسات به معاونت قرآن و عترت و سازمان دارالقرآن پرداخت می‌شود

محمدی از پرداخت بودجه مؤسسات قرآنی به معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و سازمان دارالقرآن خبر داد و گفت: بودجه مؤسسات قرآنی بخشی از بودجه معاونت قرآن و عترت و سازمان دارالقرآن است که توسط این نهاد‌ها پرداخت و در اختیار مؤسسات قرار می‌گیرد، البته تلاش ما این است که بودجه مؤسسات در آینده به صورت مستقل به پرداخت شود.

وی با اشاره به ضرورت اختصاص بودجه مناسب به برخی نهاد‌ها مانند معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: باید شرایط به ‌گونه‌ای باشد که نهاد‌های مختلف بودجه‌های مستقل و مناسبی برای فعالیت‌های خود داشته باشند. مثلاً معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با 5 اداره‌کل و 110 پست باید بودجه مستقل و مناسبی داشته باشد.

راهبردی خواندن فعالیت‌های قرآنی از سوی رهبری نشانه درستی کار ما است

محمدی با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر راهبردی بودن فعالیت‌های قرآنی کشور گفت: مقام معظم رهبری در دیدار جامعه قرآنی در اول ماه رمضان فعالیت‌های قرآنی را موضوعی راهبردی دانستند و این تعبیر معظم‌له نشان درستی کار ما است. پس باید دستگاه‌های قرآنی کشور منافع ملی را بر منافع سازمانی خود ترجیح دهند و اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی که بودجه هم بر اساس آن توزیع می‌شود برهمین اساس است.

بودجه سال 92 به مبلغ 25 میلیارد تومان همزمان با بودجه 93 پرداخت می‌شود

محمدی از ابلاغ بودجه سال 92 در کنار بودجه سال 93 خبر داد و گفت: بودجه سال 1392 هم به مبلغ 25 میلیارد‌ تومان پرداخت شده که این دو بودجه به صورت همزمان به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شوند.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی درخصوص ادغام اتحادیه‌های قرآنی کشور گفت: تاکنون 22 جلسه برای بررسی زیر‌ساخت‌ها و روند اساس‌نامه ادغام اتحادیه‌های قرآنی تشکیل و اتحادیه‌ها هم برای ادغام توافقاتی داشته‌اند. همچنین قرار است دبیرخانه واحدی برای صدور مجوز و نظارت بر مؤسسات تشکیل شود.

تأکید اتحادیه‌های قرآنی به پرداخت بودجه مؤسسات به صورت مستقل

در این برنامه «حسن محمدی» و «حجت‌الاسلام کوششی»، مدیران عامل اتحادیه‌های قرآنی کشور به صورت تلفنی روی خط برنامه افق قرار گرفتند و هر دو به پرداخت مستقل بودجه مؤسسات به صورت هدفمند به اتحادیه‌ها تأکید کردند.

انتهای پیام/ م.ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول