اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

قره‌شیخلو در گفت‌وگو با فارس:

هیچ نهاد نظارتی برای پیگیری مطالبات قرآنی رهبری وجود ندارد

رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به نبود نهاد نظارتی برای پیگیری مطالبات قرآنی رهبری، به لزوم تشکیل مرکز فرماندهی واحد در امور قرآنی اشاره کرد و گفت: این مرکز باید علاوه بر تخصص و توانمندی، مورد قبول اعضای جامعه قرآنی نیز باشد.

هیچ نهاد نظارتی برای پیگیری مطالبات قرآنی رهبری وجود ندارد

«مهدی قره‌شیخلو» رئیس سازمان دارالقرآن در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت داشتن مرکزی واحد برای بررسی فعالیت‌های قرآنی اظهار داشت: فعالیت‌های قرآنی باید نظام‌مند و با برنامه‌ریزی پیگیری شود تا بتوانیم در زمان مناسب مطالبات رهبری را تحقق بخشیم.

لزوم وجود نهاد نظارتی در امور قرآنی

وی ادامه داد: وقتی مقام معظم رهبری در حوزه قرآن مطالبه‌ای دارند باید مشخص شود که چه کسی مسئول پیگیری روند تحقق آن است در حالی که اکنون اینگونه نیست و هر نهاد به طور جداگانه اقدام به فعالیت می‌کند و هیچ نظارتی وجود ندارد.

قره‌شیخلو با اشاره به لزوم وجود نهاد نظارتی در امور قرآنی، گفت: زمانی که مقام معظم رهبری مطالباتی دارند همه آن را تأیید می‌کنند و هر کس به نوبه خود برنامه‌ریزی کرده تا مطالبات ایشان را تحقق بخشد اما برای پیگیری اصلی باید مسئولی مشخص شود تا به روند فعالیت‌ها نظارت داشته باشد و در نهایت از هر دستگاهی نسبت به هزینه‌کرد و اقدامات انجام شده گزارش بخواهد.

ویژگی‌های مرکز فرماندهی امور قرآنی

رئیس سازمان دارالقرآن با بیان اینکه برای کارهای بزرگ باید مرکز فرماندهی قدرتمندی داشته باشیم، به ویژگی‌های این مرکز فرماندهی اشاره کرد و افزود: مرکز فرماندهی امور قرآنی باید علاوه بر فعالیت تخصصی، در بین جامعه قرآنی از مقبولیت برخوردار باشد تا همه خود را موظف به انجام برنامه‌های ارائه شده بدانند و در زمان معین نتایج پیاده کردن وظایف را اطلاع دهند.

وی هماهنگی و توانمندی در امور مختلف قرآنی را از دیگر ویژگی‌های مرکز فرماندهی واحد امور قرآنی عنوان و خاطر نشان کرد: مهم نیست که این مرکز فرماندهی توسط چه سازمانی اداره شود اما تجربه ثابت کرده تاکنون سازمان‌های قرآنی نتوانستند لوازم مورد نیاز برای تشکیل چنین مرکزی را فراهم سازند.

شورای توسعه نقش مرکز فرماندهی امور قرآنی را خوب ایفا کند

قره‌شیخلو با اشاره به نقش سیاست‌گذاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی ادامه داد: شورای توسعه فرهنگ قرآنی طبق قانون، دستگاه بالادستی است و وظایف خطیری همچون گرفتن برنامه از نهادها و تقسیم بودجه قرآنی را بر عهده دارد اما متأسفانه زمانی که موقع نظارت بر عملکرد و هزینه‌کرد بودجه‌ها می‌رسد به وظایف خود به طور شایسته عمل نمی‌کند در حالی که ما انتظار داریم شورای توسعه که به نوعی نقش مرکز فرماندهی امور قرآنی را اجرا می‌کند به وظایف خود به خوبی عمل کند.

آمادگی دارالقرآن برای همکاری با نهادهای قرآنی

وی به آمادگی سازمان دارالقرآن برای همکاری با نهادهای مختلف برای رسیدن به مطالبه رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: ما برای تحقق مطالبات رهبری و ایجاد هماهنگی بیشتر در بین جامعه قرآنی آمادگی همکاری با تمامی نهادها را داریم و امیدواریم بتوانیم با اتحاد بیشتر مطالبات رهبری را تحقق بخشیم.

انتهای پیام/ م.ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول