اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سفر وزیر امور خارجه فلسطین به ونزوئلا

وزیر امور خارجه فلسطین به منظور دیدار و گفت‌و‌گو با مقامات دولت ونزوئلا وارد کاراکاس شد.

سفر وزیر امور خارجه فلسطین به ونزوئلا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «ریاض مالکی» وزیر امور خارجه فلسطین در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با «الیاس خائوآ» همتای ونزوئلایی خود در خصوص جنایات اسراییل در نوار غزه گفت: وضعیت موجود در نوار غزه غیر قابل تحمل بوده و عمق بحران در حد وقوع زمین‌لرزه است؛ هزاران نفر کشته، بیش از 10 هزار نفر زخمی، بیش از 11 هزار منزل مسکونی کاملا تخریب شده و 32 هزار واحد دیگر آسیب دیدند، 141 مدرسه و 17 بیمارستان نیز کاملا تخریب شدند.

خبرگزاری «کورئو دل اورینوکو» در این خصوص نوشت: وزیر امور خارجه فلسطین تاکید کرد که عمق فاجعه در نوار غزه قابل توصیف نیست زیرا فراتر از نسل‌کشی، کشتار و جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.

وی اظهار داشت: کشورش با کمیسیون سازمان ملل برای تحقیق درباره جنایات جنگی اسراییل همکاری خواهد کرد؛ ما اطمینان داریم که این کمیسیون همه تلاش خود را نه تنها برای تحقیق درباره جنایات اسراییل در غزه بکار خواهد گرفت بلکه ثابت خواهد کرد که اسراییل مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است.

وزیر امور خارجه فلسطین خاطر نشان کرد: اسراییل مخالف تشکیل این کمیسیون بوده و از همین الان گفته اجازه حضور این کمیسیون در کرانه باختری و بیت‌المقدس را نمی‌دهد و ما در تلاش هستیم تا این کمیسیون حتما بتواند تحقیقات خود را انجام دهد.

به گزارش فارس، از همان روزهای ابتدایی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ونزوئلا این کشتار بی‌رحمانه را محکوم کرده و مردم این کشور در راه‌پیمایی گسترده‌ایی اعتراض خود نسبت به این جنایات را اعلام کردند.

وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در نشست جنبش غیر متعهدها در تهران شرکت کرده بود و در آن نشست صریحاً به حمایت و پشتیبانی دولت ونزوئلا از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه تأکید کرده بود.

همچنین ونزوئلا با برپایی ستادهای جمع‌آوری کمک‌های بشر‌دوستانه برای مردم غزه اولین محموله کمک‌های خود را دیروز به فلسطین ارسال کرد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول