اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

با هدف کمک به مردم غزه

وزیر خارجه ونزوئلا وارد مصر شد

وزیر امور خارجه ونزوئلا برای نشان دادن حمایت و پشتیبانی کشور خود با مردم مظلوم فلسطین وارد قاهره پایتخت مصر شد.

وزیر خارجه ونزوئلا وارد مصر شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «الیاس خائوآ» وزیر امور خارجه ونزوئلا دیروز به منظور هماهنگی در ارائه محموله کمک‌های بشر دوستانه جمع‌آوری شده توسط کشورهای آمریکای جنوبی برای مردم غزه وارد قاهره پایتخت مصر شد.

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: وزیر امور خارجه ونزوئلا طی مصاحبه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که حضور ما در مصر نشان دهنده تقویت روابط و حمایت کشور ما از دولت تازه تأسیس شده «عبدالفتاح سیسی» رئیس جمهور مصر می‌باشد.

خائوآ افزود: سفر وی به مصر همچنین شامل یک مأموریت مهم بشر‌دوستانه بوده که برای هماهنگی در ارائه کمک‌های مالی مردم و دولت کشور خود به مردم مظلوم فلسطین صورت گرفته است.

بخشی از مأموریت «خائوآ» در این سفر دیدار و رسیدگی به اوضاع بیماران فلسطینی بستری شده در بیمارستان‌های مصر است.

«خائوآ» قبل از سفر خود به قاهره در نشست جنبش غیر متعهدها در تهران شرکت کرده بود و در آن نشست صریحاً به حمایت و پشتیبانی دولت ونزوئلا از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه تأکید کرده بود.

هدف وزیر امور خارجه ونزوئلا از سفر به مصر علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با همتای مصری خود «سامح شکری» به منظور هماهنگی در ورود محموله کمک‌های بشر‌دوستانه ونزوئلا و نیز جهت نظارت بر سفر کودکان بی‌سرپرست فلسطینی به ونزوئلا است.

به گزارش فارس، از سوی دیگر دولت ونزوئلا در نظر دارد سرپناهی با نام «خانه چاوز» برای پناه دادن به کودکان یتیم و زخمی فلسطینی و همچنین مراقبت‌های پزشکی به کودکان زخمی در طول حملات جنایتکارانه اسرائیل در نوار غزه، مهیا کند.

پنج شنبه گذشته «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا  طی سخنانی اعلام کرده بود دولت وی به کودکان فلسطینی پناهندگی سیاسی اعطا خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول