اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقامات تشکیلات خودگردان خبر دادند

پیشنهاد جدید مصر برای برقراری آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی

مقامات تشکیلات خودگردان خبر دادند، مصری‌ها پیشنهاد جدیدی برای برقراری آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی ارائه کرده‌اند که شامل کاهش محاصره دریایی و نیز منطقه حائل در مرز سرزمین‌های اشغالی و غزه است.

پیشنهاد جدید مصر برای برقراری آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری فارس، مقامات تشکیلات خودگردان در پایان روز دوم مذاکرات در قاهره به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند، مصر پیشنهادی را برای برقراری آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس مطرح کرده است.

بعد از بیش از 10 ساعت مذاکره در روز سه‌شنبه، مقامات تشکیلات خودگردان که خواستند نامشان فاش نشود، افزودند: پیشنهاد مصر خواستار کاهش بخشی از محاصره غزه به دست اسرائیل و برقراری آرامش نسبی در مرزهاست.

به گفته این مقامات، این پیشنهاد موضوعات اصلی مورد اختلاف نظیر درخواست حماس برای رفع کامل حصر غزه و درخواست رژیم صهیونیستی برای خلع سلاح حماس را به مذاکرات بعدی موکول کرده است.

یکی از این مقامات به آسوشیتدپرس گفت: طبق پیشنهاد مصر محاصره غزه در طول زمان به تدریج بر طرف می‌شود. این پیشنهاد اسرائیل را ملزم می‌سازد تا به حملات هوایی به غزه پایان دهد و منطقه حائل 500 متری در مرزهای غزه و سرزمین‌های اشغالی در طول زمان کاهش یابد.

بر اساس این گزارش، هنوز مشخص نیست آیا هر دو طرف این پیشنهاد را بپذیرند یا خیر. حماس تاکنون از هیچ یک از پیش‌شرط‌های خود برای آتش‌بس عقب‌نشینی نکرده است از جمله درخواست برای مجوز رژیم صهیونیستی برای گشایش بندر در غزه.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول