اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

آغاز مجدد درگیری شدید در طرابلس/ مهار آتش‌سوزی مخازن نفت لیبی

درگیری‌های شدید بین گروه‌های شبه نظامی رقیب در طرابلس، پایتخت لیبی از سر گرفته شد و در همین حال دولت لیبی از مهار آتش سوزی مخازن نفت لیبی پس از 10 روز عملیات بی وقفه خبر داد.

آغاز مجدد درگیری شدید در طرابلس/ مهار آتش‌سوزی مخازن نفت لیبی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، درگیری شدید در  طرابلس، پایتخت لیبی دیروز یکشنبه پس از سه روز آرامش نسبی از سر گرفته شد.

گروه‌های شبه نظامی رقیب در طرابلس بر سر به دست گفتن کنترل فرودگاه طرابلس از یک ماه پیش با یکدیگر در جنگ به سر می برند.

از غروب دیروز ابری از دود سیاه مناطق جنوبی طرابلس را فرا گرفت و گلوله های توپ و راکت به مناطق اطراف فرودگاه بین المللی طرابلس اصابت کرد اما گزارشی درباره شمار کشته شدگان و مجروحان درگیری های جدید دریافت نشده است.

لیبی اکنون صحنه بدترین خشونت از زمان جنگ 2011 برای سرنگون معمر القذافی است، در این درگیری ها بیش از 200 نفر کشته شدند و بسیاری از هیئت های دیپلماتیک غربی و شرکت های بین المللی کارکنان خود را از لیبی خارج کردند.

از سوی دیگر اداره ایمنی ملی وابسته به وزارت کشور لیبی اعلام کرد پس از 10 روز عملیات بی وقفه توانسته است آتش سوزی در هشت مخزن نفت در طرابلس را مهار کند.

«محمود محمد»، رئیس تیم کمیته بحران در اداره ایمنی ملی یکشنبه شب گفت: تیم های آتش نشانی توانستند آتش سوزی در هشت مخزن شرکت البریقه را در عملیاتی که بیش از 10 روز پیاپی به طول انجامید،خاموش کنند.

وی هشدار داد که گلوله‌باران مجدد مخازن می تواند آتش سوزی مهیب مجددی در مخازن گاز به وجود آورد و به همین دلیل از گروه‌های شبه نظامی رقیب می‌خواهیم از حمله به این مناطق خودداری کنند.

دولت لیبی که از زمان آغاز درگیری ها به خاطر اصابت گلوله و راکت به مخازن سوخت مستقر در اطراف فروگاه با کمبود شدید سوخت مواجه است، قبلا کمک بین المللی برای مهار کردن آتش سوزی این مخازن را خواستار شده بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول