اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در اولین سخنرانی رسمی پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری

اردوغان: در انتخابات ترکیه، دموکراسی و ملت ترکیه پیروز شدند

«رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه، اولین بار پس از اعلام پیروزی‌اش در اولین انتخابات ریاست‌جمهوری که با رأی مستقیم مردم برگزار شد، با حضور در جمع هوادارانش در آنکارا، به سخنرانی پرداخت و دموکراسی و مردم کشورش را پیروز اعلام کرد.

اردوغان: در انتخابات ترکیه، دموکراسی و ملت ترکیه پیروز شدند

به گزارش خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» بامداد دوشنبه با حضور در جمع هواداران خود در آنکارا به ایراد اولین سخنرانی رسمی خود پس از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری پرداخت.

اردوغان در این سخنرانی با تشکر از مردم ترکیه به دلیل حضور در انتخابات، گفت: «امروز فقط اردوغان پیروز نشد، بلکه دموکراسی پیروز شد، اراده ملت ترکیه پیروز شد. آن‌هایی هم که به من رأی ندادند، پیروز شدند.»

وی افزود: «امروز دوره‌ای را پایان داده و عصر جدیدی را آغاز می‌کنیم. دیگر مانند امروز شکافی میان دولت و ملت وجود نخواهد داشت. امروز تمام موانع میان مردم و کاخ ریاست‌جمهوری حذف شد.»

کمیته عالی انتخابات ترکیه یکشنبه شب اعلام کرد که رجب طیب اردوغان توانست در اولین انتخابات مستقیم ریاست‌جمهوری، با کسب 51.85 درصد آرا به پیروزی برسد. «اکمل الدین احسان اوغلو» اصلی‌ترین رقیب اردوغان توانست 38.43 درصد آرا را به خود اختصاص دهد و «صلاح الدین دمیرتاش» تنها 9.72 درصد آرا را به دست آورد.

اردوغان یکشنبه شب پس از اعلام نتایج اولیه و مسجل شدن پیروزی‌اش در انتخابات با حضور در مسجد «ایوب سلطان» استانبول، سخنرانی کوتاه و غیررسمی‌ای را انجام داد. وی در این سخنرانی آرای مردم ترکیه به خود را نشانه «اراده» و خواست مردم این کشور دانست.

رئیس‌جمهور جدید ترکیه که جایگزین «عبدالله گل» می‌شود، در ادامه سخنرانی خود در آنکارا گفت: «امروز ترکیه قدرتمندتر شده و حالا با این انتخاب، اهداف چشم‌انداز 2023 زودتر از موعد در دسترس است.»

وی در بخشی دیگر از سخنرانی خود به اوضاع غزه پرداخت و گفت گروهی از مجروحین حملات اسرائیل به نوار غزه «از همین امشب» برای درمان به ترکیه منتقل می‌شوند.

ترکیه هفته گذشته همزمان با برقراری آتش‌بس در نوار غزه و توقف حملات صهیونیست‌ها، از تصمیم خود برای ایجاد یک مسیر پروازی برای انتقال مجروحین خبر داد. اما این تصمیم تا شب یکشنبه عملی نشده بود. از بامداد دوشنبه آتش‌بس جدیدی در غزه برقرار می‌شود.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول