اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

افتتاح سفارت اکوادور در فلسطین

اکوادور با افتتاح سفارت خود در فلسطین به جمع کشورهای دیگری که روابط دیپلماتیک با این سرزمین اشغال ‌شده دارند، پیوست.

افتتاح سفارت اکوادور در فلسطین

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، دولت اکوادور اعلام کرد: با افتتاح سفارت در فلسطین به جمع 40 کشوری که روابط دیپلماتیک با این کشور را دارند می‌پیوندیم و هدف ما از این اقدام درخواست پایان حملات وحشیانه اسرائیل به این کشور و برقراری آرامش و ثبات در این سرزمین اشغالی است.

خبرگزاری «آندس» در این خصوص نوشت: «ریکاردو پاتینیو» وزیر امور خارجه اکوادور طی مصاحبه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: فلسطین در شرایط و لحظات غم‌انگیزی قرار دارد؛ وظیفه اخلاقی جامعه جهانی کمک به پایان دادن به حملات و کشتار فجیع در غزه و ایجاد زمینه‌هایی برای ترویج صلح پایدار و برقراری عدالت در این سرزمین اشغالی است.

«پاتینیو» همچنین افزود: اکوادور قبلا یک هیئت نمایندگی دیپلماتیک در رام‌الله فلسطین داشته و اکنون دارای سفارتخانه در این کشور است.

«رافائل کوره‌آ» رئیس جمهور اکوادور نیز همواره در سخنان خود حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به سرزمین فلسطین را محکوم کرده و خواستار توقف این اقدامات غیر‌انسانی می‌باشد.

به گزارش فارس، «رافائل کوره‌آ» رئیس جمهور اکوادور در سال 2011 در سازمان ملل متحد فلسطین را به عنوان دولتی مستقل دانست و در این رابطه اعلام کرد: ما از درخواست‌های به حق مردم فلسطین، مبارزه تاریخی آن‌ها برای دستیابی به آنچه حق مسلم آن‌هاست دفاع می‌کنیم و معتقدیم فلسطین می‌تواند بخشی از سازمان ملل متحد باشد.

شمار قربانیان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه از 7 جولای (16 تیر) تا‌کنون به 1875 شهید و بیش از 9 هزار و 569 زخمی رسیده است.

در طول این مدت اکثریت کشورهای آمریکای لاتین خاموش نمانده و با اعتراض علیه اقدامات رژیم صهیونیستی، آن‌ها را تنها محکوم این میدان اعلام کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول