اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اعلام حمایت فعالان اجتماعی اکوادور با مردم فلسطین

گروه فعالان اجتماعی اکوادور ضمن اعلام حمایت از مردم فلسطین خواستار ایجاد موضع قوی‌تری از سوی دولت این کشور در جهت مقابله با حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی شدند.

اعلام حمایت فعالان اجتماعی اکوادور با مردم فلسطین

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، گروه فعالان اجتماعی اکوادور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: در طول هفته آینده با انجام اقداماتی از پیش تعیین شده به عنوان بخشی از یک جنبش بزرگ بین‌المللی حمایت و پشتیبانی خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان خواهیم داد.

خبرگزاری «آندس» در این خصوص نوشت: این گروه در جهت مخالفت با حملات وحشیانه اسرائیل به نوار غزه و حمایت از فلسطینی‌ها در اکوادور سازمان یافته است.

در بیانیه این گروه همچنین آمده است: ما خواستار رد سیاست‌های اشغال‌گرانه، استعمارگرانه و ظالمانه اسرائیل و به رسمیت شناختن و آزادی سرزمین فلسطین هستیم.

«ادواردو منسز» و «نایارا مورن» از سخنگویان این گروه همچنین اظهار کردند: گروه همبستگی با مردم فلسطین در اکوادور متشکل از سازمان‌ها و نمایندگانی از گروه‌های اجتماعی مختلفی است که در جهت بالا بردن سطح آگاهی مردم از جنایات اسرائیل در نوار غزه و 66 سال نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی در فلسطین و حمایت از مردم مظلوم این کشور به وجود آمده است.

گروه فعالان اجتماعی اکوادور همچنین اعلام کردند: در روز جمعه تظاهراتی در مقابل سفارت اسرائیل در اکوادور و روز یکشنبه هفته آینده نیز تجمعی را در مقابل سفارت مصر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین انجام خواهند داد.

دولت اکوادور در اعتراض به اقدامات ضد بشر دوستانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه، سفیر اسرائیل در این کشور را اخراج کرده و تحریم‌هایی را نیز در مورد کالاهای اسرائیلی اتخاذ کرده است. گروه فعالان اجتماعی اکوادور نیز از دولت این کشور خواستند با تأیید اظهارات «اوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی که رژیم غاصب اسرائیل را تروریست خوانده به دادگاه بین‌المللی علیه جنایات رژیم صهیونیستی درخواست دادخواهی کند.

«رافائل کوره‌آ» رئیس جمهور اکوادور نیز طی اظهاراتی اعلام کرد: واضح است که حملات اسرائیل وحشیانه و ناعادلانه است و باعث قربانی شدن زنان و کودکان و مردم بی‌گناه و غیر نظامی بسیاری شده است، کشور اکوادور این حملات و خشونت‌ها را محکوم کرده و خواستار توقف این اقدامات غیر‌انسانی می‌باشد.

به گزارش فارس، اکوادور در اقدامی مشابه مانند دیگر کشورهای آمریکای لاتین از قبیل شیلی، پرو، ال‌سالوادور و برزیل سفیر خود را از اسرائیل فرا خوانده است و خواستار برقراری آتش بس فوری و بی قید و شرط در نوار غزه می‌باشد.

ونزوئلا، اروگوئه، پاراگوئه، آرژانتین و برزیل نیز روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل به حالت تعلیق در آورده‌اند.

شمار قربانیان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه از 7 جولای (16 تیر) تا‌کنون به 1867 شهید و بیش از 9 هزار و 569 زخمی رسیده است.

در طول این مدت اکثریت کشورهای آمریکای لاتین خاموش نمانده و با اعتراض علیه اقدامات رژیم صهیونیستی، آن‌ها را تنها محکوم این میدان اعلام کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول