اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

جبران خسارت قربانیان دیکتاتوری شیلی توسط دولت این کشور

دادگاه شیلی خواستار پرداخت خسارت خانواده قربانی شیلیایی در طول حاکمیت دیکتاتوری این کشور از سوی دولت شد.

جبران خسارت قربانیان دیکتاتوری شیلی توسط دولت این کشور

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، دادگاه شیلی روز گذشته از دولت این کشور تقاضا کرد تا خسارت خانواده «آنسلمو رادریگان» رهبر جنبش چپ انقلابی شیلی که در 12 سپتامبر 1974 (21 شهریور 1353) توسط سازمان اطلاعات زمان «آگوستو پینوشه» دیکتاتوری سابق شیلی دستگیر شده بود را پرداخت کند.

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: طبق رأی این دادگاه دولت شیلی باید خسارتی به مبلغ 217 هزار دلار به «آملیا کابایرو» همسر «رادریگان» و 104 هزار دلار دیگر به «سلیکا رادریگان» خواهر وی بپردازد.

قابل ذکر است که دادگاه این کشور آمریکای جنوبی «مانوئل کنتره راس» رئیس سابق سازمان اطلاعات شیلی را جهت ربودن «رادریگان» به 5 سال زندان محکوم کرده است.

در این راستا همچنین در ماه دسامبر سال 2013، 8 تن از نیروهای ارتش این کشور به دلیل قتل 14 نفر در طول حاکمیت «پینوشه» نیز محکوم شده بودند.

به گفته تاریخ‌نگاران شیلی صدها تن از مردم این کشور در طول حاکمیت «پینوشه» به دلیل مخالفت با این رژیم توسط نیروهای پلیس به قتل رسیده‌اند.

به گزارش فارس، ژنرال «آگوستو پینوشه» از نظامیان شیلی بود که در کودتای 11 سپتامبر سال 1973 شیلی دولت سوسیالیست «سالوادور آلنده» را سرنگون کرده و به مدت 17 سال ریاست جمهوری این کشور را تا سال 1990 به عهده داشت.

« آنسلمو رادریگان» رهبر چپ انقلابی شیلی در سال 1974 توسط نیروهای پلیس «پینوشه» دستگیر شده و تا پایان حاکمیت وی ناپدید شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول