اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کشف بقایای قربانیان در محوطه شکنجه‌گاه دیکتاتور سابق شیلی

شیلی طی تحقیقی از کشف بقایای قربانیان شکنجه‌گاه دیکتاتوری شیلی در مزرعه‌ای در نزدیکی یکی از هنگ‌های نظامی این کشور خبر داد.

کشف بقایای قربانیان در محوطه شکنجه‌گاه دیکتاتور سابق شیلی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، طبق گزارشات سازمان پزشکی قانونی شیلی تعدادی از اسکلت‌های باقی‌مانده از قربانیان جنایات «آگوستو پینوشه» دیکتاتور سابق شیلی در سال‌های 1973 تا 1990 (1352 تا 1369) در مزرعه‌ای در حوالی یکی از هنگ‌های نظامی این کشور واقع در مرکز شیلی یافت شد.

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: «پاتریسیو بوستوس» رئیس پزشک قانونی شیلی در خصوص زمان مرگ این افراد اعلام کرد که زمان مرگ این اجساد ثبت نشده و این باید توسط متخصصان از روی استخوان‌های باقی‌مانده مشخص شود.

به گفته «بوستوس» اسکلت‌های باقی‌مانده در مزرعه‌‌ای در نزدیکی یک هنگ نظامی در 10 کیلومتری شهر «سانتو دومینگو» به دستور قاضی «ماریانلا سیفوئنتس» یافت شده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد که تعداد این استخوان‌ها که بقایای بیش از یک نفر را نشان می‌دهد، می‌تواند متعلق به بستگان ناپدید شده مردم شیلی در همان دوران باشد.

این پایگاه شکنجه از 11 سپتامبر 1973 ( 20 شهریور 1352)، روز کودتای نظامی «پینوشه» شروع به دستگیری معترضان و شکنجه و قتل و سپس ناپدید کردن اجساد آن‌ها کرده است.

«آگوستو پینوشه» دیکتاتور بی‌رحم شیلی در طول حکومت خود جان بیش از 3 هزار و 200 تن را گرفته و 38 هزار نفر را مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار داده است.

هنوز پس از گذشت 40 سال بسیاری از خانواده‌های شیلیایی به دنبال اجساد و قربانیان سلطه این دیکتاتوری بی‌رحم هستند.

به گزارش فارس، ژنرال «آگوستو پینوشه» از نظامیان شیلی بود که در کودتای 11 سپتامبر سال 1973 شیلی دولت سوسیالیست «سالوادور آلنده» را سرنگون کرده و به مدت 17 سال ریاست جمهوری این کشور را تا سال 1990 به عهده داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول