اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

بولیوی حمایت آمریکا از اسرائیل را محکوم کرد

دولت بولیوی برای چندمین ‌بار حمایت‌های مالی و نظامی کاخ سفید از رژیم اشغالگر صهیونیستی را مورد محکومیت شدید قرار داد.

بولیوی حمایت آمریکا از اسرائیل را محکوم کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «اوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی طی سخنرانی در جمع نیروهای هوایی ارتش این کشور در شهر «کوچابامبا» برای چندمین بار حمایت‌های مالی و نظامی بی‌شمار دولت آمریکا از ارتش اسرائیل را که عامل قتل عام زنان و کودکان مظلوم و بی‌دفاع فلسطینی شده را محکوم کرد.

خبرگزاری «ای بی آی» در این خصوص نوشت: رئیس جمهور بولیوی در این سخنرانی ضمن اشاره به اقدامات غیرانسانی اسرائیل در حدود یک ماه اخیر سهم غیر قابل توجیه آمریکا در این کشتار را ناعادلانه و اقدامی ضد بشردوستانه تلقی کرد.

«مورالس» در ادامه جهت ابراز مخالفت خود نسبت به جنایات رژیم غاصب اسرائیل در نوار غزه خطاب به مردم اسرائیل اعلام کرد که برای ورود به بولیوی به همراه داشتن ویزا اجباری می‌باشد (تا قبل از این موضوع اسرائیلی‌ها می‌توانستند بدون در دست داشتن ویزا به راحتی وارد بولیوی شوند).

وی در بخشی از سخنان خود تأکید کرد: امیدواریم که سازمان‌های بین‌المللی بتوانند این حملات را متوقف کنند؛ هر چند که من به این امر واقفم که وقتی ملتی برای مبارزه با سیاست‌های امپریالیستی یک دولت به پا می‌خیزند از هیچ‌گونه مدافع و حامی در سازمان ملل و ارگان‌های حقوق بشر برخوردار نیستند.

به گزارش فارس، شمار قربانیان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه از 7 جولای (16 تیر) تا‌کنون به 1635 شهید و بیش از 8 هزار و 840 زخمی رسیده است.

در طول این مدت اکثریت کشورهای آمریکای لاتین خاموش نمانده و با اعتراض علیه اقدامات رژیم صهیونیستی، آن را تنها محکوم این میدان اعلام کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول