اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس جمهور بولیوی عنوان کرد

بکارگیری تجارب بومیان بولیوی برای مبارزه با امپریالیسم

رئیس جمهور بولیوی بهترین راه برای مبارزه با نظام سرمایه‌داری و امپریالیسم را بکارگیری سیاست‌ها و تجارب بومیان این کشور دانست.

بکارگیری تجارب بومیان بولیوی برای مبارزه با امپریالیسم

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «اوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی طی سخنرانی در نشست مقدماتی کنفرانس جهانی بومیان گفت: بکارگیری سیاست‌ها، تجربیات و ارزش‌های سنتی جوامع بومی برای مبارزه با نظام سرمایه‌داری و امپریالیسم و حفظ حاکمیت ملی ضروری و مفید است.

خبرگزاری «ای بی آی» در این خصوص نوشت: مورالس در ادامه افزود که مبارزه با سرمایه‌داری و امپریالیسم بسیار با اهمیت است زیرا هدف امپریالیسم ضربه زدن به کشورها و غارت منابع طبیعی آن‌هاست.

رئیس جمهور بولیوی گفت: اصول ایدئولوژیک و آرمانی نباید به مذاکره و بحث گذاشته شود و باید در حفظ مناطق بومی که میراث گذشتگان ماست کوشا باشیم.

وی همچنین بیان کرد که مبارزه با سیاست‌های ضد نئولیبرالی و ضد امپریالیستی و ضد سرمایه‌داری پشتوانه محکمی برای بقای جوامع بومی می‌باشد و این همایش جهانی بومیان فرصت خوبی بوده تا با مشارکت دولت‌ها و حکومت‌ها برای تحقق حقوق جمعی بومیان گام‌هایی موثر و عملی برداشته شود.

اولین کنفرانس جهانی بومیان با حضور نمایندگانی از جمعیت‌های بومی 7 منطقه جهان  شامل آمریکای لاتین، شمال آمریکا، آسیا، اقیانوس آرام، آفریقا، قطب شمال و روسیه در 22  و 23 سپتامبر (31 شهریور و 1 مهر) در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، بیش از 500 سال است که مردم آمریکای لاتین با تهاجم‌های استعماری و امپریالیستی قدرت‌های بزرگی که توسط آمریکا رهبری می‌شوند، مواجه شده‌اند و در برابر آن مقاومت می‌کنند.

این قدرت‌ها منابع طبیعی کشورهای آمریکای لاتین را  به غارت می‌برند و توسط شرکت‌های چند ملیتی که در کشورهای آن‌ها فعالیت می‌کنند صاحب محصولات مازاد که نتیجه زحمت کارگران، ملت‌ها و مردم بومی است می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول