اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اعتراض رئیس جمهور کلمبیا نسبت به درگیری‌های اخیر این کشور

رئیس جمهور کلمبیا اعتراض شدید خود را نسبت به حملات اخیر نیروهای مسلح انقلابی «فارک» و ارتش آزادی‌بخش در این کشور اعلام کرده و به آن‌ها هشدار داد که تحت هیچ شرایطی امنیت مردم نباید به خطر انداخته شود.

اعتراض رئیس جمهور کلمبیا نسبت به درگیری‌های اخیر این کشور

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «خوآن مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا طی سخنرانی، نیروهای مسلح انقلابی فارک و ارتش آزادی‌بخش ملی را به دلیل وقوع برخی درگیری‌ها در این کشور محکوم کرده و اعلام کرد که حمله به وسایل حمل و نقل نفتی و مناطق تولید انرژی بسیار اقدام ناشایست و درخور سرزنشی به شمار می‌رود.

خبرگزاری «ال‌تیمپو» در این خصوص نوشت: طی درگیری‌های رخ داده انتقادهای فراوانی جهت به خطر افتادن جریان مذاکرات صلح به وجود آمده است.

«سانتوس» در بخشی از سخنانش به فارک و ارتش آزادی‌بخش ملی هشدار داد که مردم کلمبیا به هیچ‌وجه به مخاطره انداختن زندگی غیرنظامیان و آسیب رساندن به محیط زیست را نپذیرفته و آن را محکوم می‌کنند.

وی تأکید کرد که در مذاکرات آتی خود در شهر «هاوانا» پایتخت کوبا با نمایندگان این 2 گروه قطعاً به مسئولان این درگیری‌ها هشدار خواهد داد که با وجود پیشرفت مذاکرات صلح وقوع چنین اقداماتی اصلاً پذیرفتنی نخواهد بود.

به گزارش فارس، درگیری‌های موجود در کلمبیا بین نیروهای فارک و ارتش آزادی‌بخش ملی طی 50 سال اخیر باعث بی‌خانمان شدن حدود 5 میلیون غیرنظامی و کشته شدن 600 هزار نفر شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول