اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

واکنش «فارک» به اظهارات رئیس جمهور کلمبیا

رهبر فارک طی بیانیه‌ای اعتراض خود را نسبت به اظهارات اخیر رئیس جمهور کلمبیا مبنی بر حمایت وی از منافع سرمایه‌داران بزرگ در مذاکرات صلح با فارک اعلام کرد.

واکنش «فارک» به اظهارات رئیس جمهور کلمبیا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «تیمو لئون خیمنز» رهبر نیروهای مسلح انقلابی فارک طی بیانیه‌ای اعتراض شدید خود را نسبت به سخنان «خوآن مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد.

خبرگزاری «ال‌کلمبیانو» در این خصوص نوشت: «سانتوس» طی سخنرانی خود اعلام کرده بود که در روند مذاکرات صلح تمامی تلاش خود را برای افزایش رونق بازار کسب‌وکار سرمایه‌داران بزرگ کلمبیایی و راستگراهای افراطی این کشور و همچنین ارتش کلمبیا به کار خواهد گرفت.

از سویی دیگر «خیمنز» در اعتراض به صحبت‌های «سانتوس» این طور بیان کرد: گویی منافع ثروتمندان و راست‌گراها به جای برقراری آرامش در کشور و بهتر شدن شرایط زندگی همه مردم کلمبیا هدف اصلی «سانتوس» برای ادامه مذاکرات قرار گرفته است.

وی افزود: اگر این‌طور باشد پس سرنوشت مردم فقیر و یا با درآمدهای نه چندان زیاد چه می‌شود؟ آیا با این شرایط کلمبیا به آرامش واقعی خواهد رسید؟

وی در ادامه ضمن تأکید بر از دست دادن حمایت‌های بین‌المللی مذاکرات صلح با ادامه این روند اعلام کرد: «سانتوس» با سخنان خود نشان داد که حقوق قشر کم درآمد کشور را نادیده گرفته است.

به گزارش فارس، سران فارک و نمایندگان دولت کلمبیا در حال حاضر در «هاوانا» پایتخت کوبا مشغول به آماده‌سازی شرایط جهت ادامه مذاکرات صلح می‌باشند؛ این مذاکرات قرار است از ماه آگوست سال جاری جهت رسیدگی به وضعیت قربانیان درگیری‌های این 2 گروه آغاز شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول