اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

بررسی وضعیت کودکان مهاجر غیر قانونی در مکزیک

نشستی پیرامون بررسی وضعیت کودکان مهاجر غیر‌قانونی با حضور نمایندگانی از کشورهای مکزیک، گوآتمالا، هندوراس، ال‌سالوادور و ایالات متحده آمریکا در مکزیک برگزار شد.

بررسی وضعیت کودکان مهاجر غیر قانونی در مکزیک

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، بر اساس گزارش وزارت امور خارجه مکزیک در این نشست بین‌المللی در ساختمان وزارت امور خارجه این کشور علاوه بر مقامات دولتی آمریکای مرکزی، نمایندگانی از دفاتر منطقه‌ای کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ، صندوق کودکان سازمان ملل متحد و سازمان بین‌المللی مهاجرت حضور داشتند.

خبرگزاری «نوتیمکس» در این خصوص نوشت: در ابتدای این نشست «ونسا روبیو» معاون وزیر امور خارجه مکزیک در امور مربوط به کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب اعلام کرد: این گردهمایی با هدف جستجوی راه‌های بهبود وضعیت کودکان مهاجر غیر‌قانونی در راستای عمل به خطوط مشخص شده در کنفرانس منطقه‌ای مهاجرت که در27 ژوئن (۶ تیر) در نیکاراگوئه برگزار شد، صورت گرفته است.

از اهداف دیگر این نشست تبادل تجربیات، به کارگیری روش‌های مناسب و آموزش مهارت در امور کنسولی با هدف افزایش هماهنگی بین مقامات کشورهای آمریکای مرکزی، بررسی و به روز‌رسانی و همچنین اشتراک روش‌های بهبود شرایط زندگی و ترویج رفاه کودکان مهاجر غیر‌قانونی بود.

به گزارش فارس، بر اساس آمار منتشر شده تعداد کودکانی که به تنهایی از مرزهای مکزیک عبور کرده‌اند در سال 2011 برابر با 6 هزار و 500 نفر بوده که با ادامه این روند در سال 2015 تعداد کودکان مهاجر به 142 هزار نفر خواهد رسید.

لازم به ذکر است هر ساله تعداد زیادی مهاجر فاقد اسناد و مجوز‌های قانونی که اکثریت قابل توجه آنها اهل آمریکای مرکزی هستند، تلاش می‌کنند با عبور از خاک مکزیک و قبول مشکلات و خطرات این سفر خود را به هر قیمتی به خاک آمریکا برسانند.

مهاجران اغلب اوقات هدف حمله باندهای جنایتکار قرار می‌گیرند و معضلاتی چون سرقت، اخاذی، هتک حرمت، آدم‌ربایی و قتل در میان آنها رایج است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول