اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

النهضه تونس خواستار تعیین نامزد توافقی برای ریاست جمهوری این کشور شد

حزب اسلام‌گرای النهضه تونس از گروه‌های سیاسی این کشور خواست نامزدی مورد توافق همه قوای سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو تعیین کنند.

النهضه تونس خواستار تعیین نامزد توافقی برای ریاست جمهوری این کشور شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، «راشد الغنوشی»، رئیس جنبش اسلام‌گرای النهضه تونس طی نطقی در برابر سمینار خبری جنبش النهضه گفت: گروه‌های سیاسی در تونس باید رویکرد توافق و دوری از رویکرد چیرگی گروهی بر گروهی دیگر را در پیش بگیرند.

وی افزود: پیشنهاد توافق بر سر نامزدی واحد برای ریاست جمهوری تونس و تحقق امنیت در کشور راه حل برتر برای رفع اختلاف‌های کنونی در صحنه سیاسی است.

«الباجی قائد سبسی»، نخست وزیر سابق تونس یک هفته پیش نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری بیست و سوم نوامبر آتی این کشور اعلام کرد.

السبسی 87 ساله که از رهبران حزب معارض ندای تونس و از مخالفان النهضه به حساب می آید، اعلام کرد در صورتی که زنده باشد در انتخابات ریاست جمهوری اواخر سال 2014 رقابت خواهد کرد.

السبسی سابقه تصدی وزارت کشور، دفاع و امور خارجه تونس را داشته است و اولین نخست وزیر تونس در دوره حبیب بورقیبه و سپس رئیس پارلمان در زمان ریاست جمهوری زین العابدین بن علی بود.

غنوشی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز نگرانی از تحولات لیبی تاکید کرد: امنیت تونس جز لاینفک امنیت لیبی و امنیت لیبی جزء لاینفک امنیت تونس است.

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول