اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس جمهور هندوراس:

آمریکا مسئول بحران مهاجرت در آمریکای مرکزی است

رئیس جمهور هندوراس گفت: ایالات متحده آمریکا بایستی مسئولیت بحران مهاجرت را که آسیب زیادی به این کشور آمریکای مرکزی وارد کرده، عهده‌دار شود.

آمریکا مسئول بحران مهاجرت در آمریکای مرکزی است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «خوآن اورلاندو ارناندز» رئیس جمهور هندوراس اعلام کرد که مبارزه با قاچاق مواد‌مخدر به ریاست ایالات متحده آمریکا، هندوراس را درگیر خشونت کرده که در پی آن منجر به موج مهاجرت هزاران نفر از آمریکای مرکزی به ویژه کودکان شده است.

«ارناندز» در طول مصاحبه با روزنامه مکزیکی «اکسلسیور» گفت: هندوراس یک دهه یا شاید بیشتر در این شرایط به سر می‌برد که ریشه آن به‌ دلیل اقداماتی است که کلمبیا و ایالات متحده آمریکا برای مبارزه با مواد مخدر در این کشور انجام داده‌اند.

وی افزود که این رخداد پس از مکزیک در شمال آمریکای مرکزی دایر گردید که منجر به بروز یک سری از مشکلات از جمله معضل مهاجرت غیر‌قانونی شد.

رئیس جمهور هندوراس به مقامات مکزیک پیشنهاد داد که کنترل مرزهای خود را بهبود بخشند.

«ارناندز» با در نظر گرفتن مسئله مهاجرت به ‌عنوان یک بحران انسانی واقعی گفت: دولت او از تمام قوای خود برای مبارزه با این معضل استفاده می‌کند؛ گرچه نیازمند حمایت بین‌المللی نیز می‌باشد.

در آخر رئیس جمهور هندوراس، مقامات ایالات متحده آمریکا را برای همکاری با دولت خود برای مقابله با این مشکل فراخواند.

بر اساس گزارش ایالات متحده آمریکا، از آغاز سال 2013 (1393) تا ماه می 2014 (تیر 1393) حدود 61406 کودک از آمریکای مرکزی بدون همراه، از مرزها عبور کرده‌اند که طبق پیش‌بینی‌ها، این آمار تا پایان سال جاری افزون می‌گردد.

به گزارش فارس، بر اساس آمار منتشر شده تعداد کودکانی که به‌ تنهایی از مرزهای مکزیک عبور کرده‌اند در سال 2011 برابر با 6 هزار و 500 نفر بوده که با ادامه این روند در سال 2015 تعداد کودکان مهاجر به 142 هزار نفر خواهد رسید.

هر ساله تعداد زیادی مهاجر فاقد اسناد و مجوز‌های قانونی که اکثریت قابل توجه آنها اهل آمریکای مرکزی هستند تلاش می‌کنند با عبور از خاک مکزیک و قبول مشکلات و خطرات این سفر خود را به هر قیمتی به خاک آمریکا برسانند.

مهاجران اغلب اوقات هدف حمله باندهای جنایتکار قرار می‌گیرند و معضلاتی چون سرقت، اخاذی، هتک حرمت، آدم‌ربایی و قتل در میان آنها رایج است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول